پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

ماساژ ورزشی خدمت جدید هیات پزشکی ورزشی زنجان به جامعه ورزش استان

ماساژورزشی در زنجان

اولین مرکز ماساژ تخصصی ورزش در استان به همت هیات پزشکی ورزشی زنجان آغاز به کار کرد .

به گزارش دفتر زنجان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی کشور ؛ اسناد تاریخی نشان می دهد ماساژ قدیمی ترین شکل درمان جسم و روح است. یکی از نخستین مراجع مکتوب در رابطه با ماساژ را می توان در کتاب طب سنتی چینی یافت که تاریخ آن به قبل از میلاد باز می گردد که در آن ماساژ ماهیچه ها و پوست از شایع ترین شیوه های درمان است. داستان ماساژ یا تاریخچه ماساژ درمانی به حدود ۲۷۰۰ سال قبل بر می گردد. در متن کتاب امپراتور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین)، برای درمان فلج و تب و لرز به ماساژ پوست و پا توصیه شده است.

امروزه ماساژ ورزشی جزء لاینفک برنامه ورزشی ورزشکاران است که به رسیدن به موفقیت های جهانی و المپیک فکر می کنند. هر روز که می گذرد به این امر بیشتر واقف می شوند که رسیدن به موفقیت تنها در گرو انجام فعالیتهای ورزشی نیست بلکه آمادگی روحی و هیجانی در کنار آمادگی جسمی برای موفقیت لازم است و از سویی پیشگیری از صدمات ورزشی هم از ارکان رسیدن به پیروزی است  ماساژ ورزشی چه در امر آمادگی جسمی و جلوگیری از آسیبهای ورزشی و چه در امر آمادگی روحی روانی برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود.

کاهش احتمال بروز آسیب های ورزشی از طریق کشش مناسب عضلانی در خلال یا قبل از رخدادهای ورزشی و ماساژ عمقی که سبب پر خونی و گرمای درونی عضلات می شود ، بهبود حرکات مفصلی و افزایش انعطاف پذیری عضلانی که منجر به افزایش توان و کارایی ورزشکار می گردد ، کوتاه کردن زمان ریکاوری و بازیابی توان از دست رفته در خلال دوره های تمرین با مسابقات ، به حداکثر رساندن رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به عضلات از طریق افزایش جریان خون به عضلات و افزایش سرعت دفع مواد زائد تولید شده در خلال ورزش مثل : اسید لاکتیک از فواید ماساژ ورزشی است .

شایان ذکر است : مرکز ماساژ ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با در اختیار داشتن مجرب ترین ماساژور ها و با هدف ارائه برترین خدمات ماساژ در بخش های مختلف ویژه بانوان و آقایان با تعین وقت قبلی از طریق شماره تلفن های ؛ 02433531003 و ۰۹۰۳۸۶۷۷۰۸۴ در خدمت جامعه ورزش استان میباشد .
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.