یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

حضور مؤثر ارتش در پوشش پزشکی جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

سنگنوردي

نشست هماهنگی کمیته پزشکی چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با رویکرد پوشش مطلوب این رویداد جهانی و تأمین سلامت ورزشکاران با حضور نمایندگان ارتش، هیأت کوهنوردی و پزشکی ورزشی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران در راستای پوشش پزشکی این رویداد عظیم و جهانی ارتش " قرارگاه منطقه غرب نزاجا " با حضور کادر پزشکی و پزشکیاری مجرب و کارآزموده و راه اندازی بیمارستان صحرایی در محل برگزاری جشنواره با تجهیزات و امکانات کامل و اعزام دو دستگاه آمبولانس Mobile ICU همراه و همیار هیأت پزشکی ورزشی و ورزش و جوانان استان کرمانشاه خواهند بود.

بر این اساس پیش بینی اقدامات لازم برای  نحوه ارائه خدمات درمانی و مشاوره­ای به ورزشکاران شرکت­کننده و درمان آسیب­های احتمالی بر اساس ماهیت رشته ورزشی انجام و هماهنگی­های لازم برای تیم­های پزشکی در راستای پیشگیری اولیه از وقوع آسیب­ها، درمان به موقع آسیب­های ورزشی و فوریت­های پزشکی، ارجاع به موقع به مراکز درمانی مشخص شده با حضور نمایندگان ارتش، هیأت کوهنوردی و کمیته مسابقات هیأت پزشکی ورزشی صورت گرفت.

با توجه به هماهنگی بعمل آمده توسط کادر پزشکی ارتش ارجاع موارد فوری و اورژانسی به مراکز درمانی با امکانات پیش بینی شده انجام خواهد شد و در این راستا بیمارستانهای ارتش و دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی کامل را خواهند داشت.

همچنین تیم فنی و پزشکی در کنار تیم های امداد و نجات هلال احمر در مسیرهای صعود سنگنوردان حضور داشته و کادر پزشکی نیاز شبانه روزی در محل اسکان نیز خدمات ارائه خواهند داد.

گفتنی است ماهیت این جشنواره بازکردن مسیرهای جدید در دل این دیواره عظیم به عنوان یکی از 5 دیواره بلند دنیا توسط 160 سنگنورد داخلی و خارجی است که از 29 مهرماه به مدت 5 روز در بیستون کرمانشاه برگزار می­شود. تاکنون سه دوره از این جشنواره ۲ سالانه در استان کرمانشاه برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.