شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

آیت الله عاملی در دیدار با دکتر نوروزی عنوان کرد؛

افزایش امکانات ورزشی یعنی کاهش هزینه های درمانی کشور

دیدار با امام جمعه

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی، آقاخانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل و دکتر رامین عسلی صاف رئیس هیات با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل در دیدار با غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی  ورزشی  گفت: هرچقدر دوران پرانرژی جوانان ما در محیط های ورزشی سپری شود، به همان اندازه از آسیب های اجتماعی در امان می مانند و این مقوله علاوه بر حرکت در مسیر ورزش، برای ما یک حرکت فرهنگی بنیادی هم محسوب می شود و با فعال نمودن میادین و رشته های ورزشی ما برنده خواهیم بود.
آیت الله عاملی افزود: کشور ما به انواع بیماری ها مبتلاست و هزینه های سنگینی در بخش درمان صرف می شود. اگر بخشی از این هزینه صرف دوچرخه سواری و تحرک بدنی شود قطعا سود خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر مسوولان برنامه ریز ما در مجلس و دولت هزینه صرف شده در بیمارستان ها جهت معالجه بیماران را محاسبه کنند، حتما متوجه می شوند که صرف این هزینه برای احداث استخرها و افزایش سالن های ورزشی عملی حساب شده بوده و قطعا باعث کاهش هزینه های درمانی و افزایش طول عمر مردم خواهد شد.
امام جمعه استان اردبیل ادامه داد: امروز در کشور هیچ عاملی نمی تواند مثل ورزش مردم را در یکجا جمع کند پس ما باید میادین ورزشی را به فضای تربیتی و یک مدرسه تبدیل کنیم و با برنامه ریزی دقیق از این فضا استفاده کنیم.

آیت الله عاملی در عین حال خاطرنشان کرد: طبق آموزه های دینی هیچ عبادتی مثل راه رفتن نیست و این ورزش کم هزینه نقش ویژه ای در سلامت افراد ایفا می کند. برگزاری همایش های پیاده روی برای مردم هم در نوع خود عبادت محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.