سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

صدور گواهی سلامت برای 300 ورزشکار المپیادی استان فارس

فارس المپیاد استعدادهای برتر

بیش از ۳۰۰ ورزشکار اعزامی استان فارس به المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور توسط پزشکان هیئت پزشکی ورزشی استان در شیراز مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش  دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از ورزشکاران دختر و پسر اعزامی از استان فارس به المپیاد سراسری استعدادهای برتر ورزشی کشور توسط پزشکان مجرب هیات پزشکی ورزشی استان فارس در شیراز مورد معاینه قرار گرفتند.

در این معاینات قلب و ریه، عضلات، اندام ها، تعادل و همچنین سنجش فشار خون ورزشکاران، توسط پزشک ورزشی مورد معاینه قرار گرفت و در صورت نیاز برای بررسی بیشتر بعضی از ورزشکاران و معاینات تخصصی بیشتر دستورات لازم برای ارجاع به پزشک متخصص صادر گردید.

معاینات ورزشکاران اعزامی هم اینک در هیات پزشکی ورزشی استان فارس در حال انجام است.

المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در شرایطی طی روزهای ۳۰ آبان ماه لغایت ۹ آذرماه با حضور و مشارکت بیش از ۲۰ هزار ورزشکار و عوامل فنی و اجرایی برگزار می شود که فدراسیون و هیئت های پزشکی ورزشی مستقر در مراکز استان ها  نقش پررنگی را در برگزاری این المپیاد خواهد داشت.

این المپیاد قرار است در ۳۱ مرکز استان و جزیره کیش در ۳۹ رشته ورزشی پسران و ۲۸ رشته ورزشی دختران و در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار شود که اقدام  ارزشمندی از جانب وزارت ورزش و جوانان از جنبه های مختلف از جمله حوزه ورزش قهرمانی می باشد که اثرات مثبتی برای ورزش کشور به همراه خواهد داشت.

هیئت پزشکی ورزشی استان فارس هم نسبت به رسالت خود با آمادگی کامل در این المپیاد حضور دارد تا با پوشش پزشکی مسابقات و در صورت نیاز خدمات لازم و کارآمد از جمله مشاوره های تخصصی، درمان و غیره ... را به ورزشکاران عزیز حاضر در این المپیاد ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.