یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

دلایل احساس همیشگی سرما در بدن

احساس سرما

احساس همیشگی سرما در بدن را زنان بیشتر از مردان تجربه می کنند و این احساس در افراد مسن بیشتر از افراد جوان است ، اما دلیل این احساس ...

گردش خون ضعیف: شاید فقط به دلیل گردش خون ضعیف باشد که با انجام ورزش منظم می توان آن را به طور کامل برطرف کرد.

توده عضلانی ناکافی: توده عضلانی برای احساس گرما ضروری است در طول روز به اندازه کافی برای حفظ توده عضلانی و برطرف کردن احساس سرما ، حرکت می کنید.

عفونت قارچی: عفونت قارچی کاندیدا آن قدر روی سیستم دفاعی بدن استرس وارد می کند که سبب اختلال در عملکرد غده هیپوتالاموس می گردد. برای از بین بردن این قارچ ها از محصولات پروبیوتیک (باکتری های مفید) استفاده کنید و میزان مصرف قند را کمتر کنید.

کمبود و یا فقر آهن: احساس همیشگی سرما در دست ها یا پاها می تواند نشانه ای از ابتلا به کم خونی فقر آهن باشد. 

فقر ویتامین ب ۱۲: کمبود این ویتامین نیز می تواند باعث سردی، بی حسی و کمبود انرژی شود. مانند آهن، اکثر غذاهای غنی از ویتامین ب ۱۲ شامل منابع حیوانی هستند .

مشکلات تیروئید: . برای پی بردن به اختلال کم کاری تیروئید باید به یک متخصص برای دریافت آزمایش خون مراجعه شود.

وزن کم بدن: وزن کم بدن و داشتن مقادیر غیر طبیعی و پایین چربی باعث احساس سرما در بدن می شود و سوخت و ساز بدن را نیز کند می کند.

خستگی مزمن: خستگی مزمن ناشی از کم خوابی منجر به کاهش سوخت و ساز بدن می شود و منجر می گردد در تمام طول روز احساس سرما کنید. 

کم آبی بدن: هنگامی که بدن به اندازه کافی آب دریافت نکند، گردش خون به طور موثر صورت نمی گیرد و درجه حرارت بدن کاهش می یابد.

ابتلا به عوارض دیابت: افراد دیابتی که نوروپاتی محیطی و خسارت به اعصاب ناشی از این بیماری را تجربه می کنند، ممکن است احساس سرما و درد در اندام خود داشته باشند. 

مصرف ناکافی چربی: رژیم های غذایی بسیار کم چرب نیز احساس سرما در اندام ها را به همراه دارند. 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/ دفتر آموزش و ارتقای سلامت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.