سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی:

باشگاه های فاقد کارت خدمات درمانی پزشکی ورزشی تعطیل می شوند

شهررام طایفه

از امروز تمامی سالن‌های ورزشی دولتی و بخش خصوصی که مربیان آن‌ها فاقد کارت مربیگری و ورزشکاران آنها فاقد خدمات درمانی پزشکی ورزشی( موسوم به بیمه ورزشی) باشند بسته خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی، عبدالله چمن گلی افزود: از امروز تمامی سالن‌های ورزشی دولتی و بخش خصوصی که مربیان آن‌ها فاقد کارت مربیگری و ورزشکاران آن‌ها فاقد بیمه ورزشی باشند، بسته شده و تا رفع این نقایص از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد .

وی با بیان اینکه سهل انگاری در این زمینه باعث پایین آمدن سطح ورزش استان در پرورش استعدادهای درخشان ورزشی شده است اظهار داشت: در هنگام بروز جراحات به ورزشکاران و نبود بیمه ورزشکاری و بیمه سالن‌های ورزشی از مشکلاتی است که گریبانگیر ورزشکاران و محروم شدن از میادین حرفه‌ای می شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: پایگاه های ۱۷ گانه خبری ادارات ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز برای تسهیل در صدور کارت بیمه ورزشی، نشانی پایگاه ثبت نام آنلاین بیمه ورزشی را در پایگاه‌های خبری خود قرار داده اند تا مراجعه کنندگان به این درگاه‌ها که اکثرا قشر ورزشکار هستند بدون مراجعه حضوری در این سامانه ثبت نام کنند.

چمن گلی از افزایش ۸ درصدی ورزشکاران سازمان یافته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و آمار بیمه ورزشکاران استان را تا دی ماه، ۸۴ هزار و ۹۸۸ نفر اعلام کرد.

وی تأکید کرد: نداشتن مجوز، عدم تمدید آن نداشتن کارت بیمه ورزشی، استفاده از مربیان بدون کارت و انجام کارهایی غیر از ورزش‌های مصوب در محل سالن خلاف محض است و بدون تردید در صورت محرز شدن باشگاه بسته خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی خطر نشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم در امر ورزش موفق باشیم باید هئیت‌های ورزشی و مربیان خود را به روز کنیم واین راه تنها با آکادمیک کردن ورزش شهرستان‌ها میسر می‌شود چون دیگر روشهای سنتی در ورزش جوابگو نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.