دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

۶ ماده معدنی برای مقابله با آلرژی

آۀرژی

اجتناب از محرک های آلرژی بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی است اما رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل نیز راهی برای تسکین این علائم محسوب می شود.

در شرایطی که در آستانه فصل بهار قرار داریم توجه به این مطلب برای آن دسته از کسانی که آلرزی های فصلی آنها را آزار می دهد، خالی از لطف نیست ...

منیزیم: این ماده معدنی به گشودگی راه‌ های هوایی شما کمک می‌ کند. دریافت روزانه ۲۰۰ میلی ‌گرم از آن از طریق مکمل ‌ها یا غذاهای غنی از منیزیم ماند اسفناج، کلم بروکلی و بذرهای گل‌کلم مفید است.

پروبیوتیک‌ ها: نشان داده شده است غذاهای تخمیرشده مانند کفیر به تخفیف علائم آلرژی کمک می ‌کنند. از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است.

اسیدهای چرب امگا ۳: ماهی ها غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که نشان داده شده اثرات ضد التهابی دارند و به تسکین آلرژی کمک می کنند. گردو نیز همین خاصیت ماهی را دارد.

ویتامین ث: ویتامین ث موجود در مرکباتی مانند پرتقال، گوجه فرنگی و نخود می ‌تواند به کاهش آزادی هیستامین کمک کند و باعث فروکش سریع‌ تر آلرژی شما شود.

بیوفلاوونوئیدها: در کلم بروکسل، سیر و چای سبز وجود دارد. این آنتی اکسیدان های گیاهی، به کاهش میزان تولید هیستامین در بدن شما کمک می‌ کنند.

کوئرستین: این ماده با اثرات ضد التهابی ‌اش به مهار بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می شود، کمک می ‌کند. این ماده در سیب، پیاز، جوی دو سر و مریم گلی یافت می‌ شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/ دفتر آموزش و ارتقای سلامت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.