دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

ناهید بهروزفر

مهمترین نیاز فعلی بانوان ورزشکار حضور روانشناس در باشگاهها و اماکن ورزشی

مصاحبه

بهروزفرمسئول کمیته بانوان هیات پزشکی ورزشی استان در گفت و گویی با روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان سمنان به سوالات ذیل پاسخ داد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، بخش های از گفت وگوی ناهید بهروزفر به این شرح است:

  • تعریف شما از پزشکی ورزشی در بانوان چیست ؟و چه هدفی را دنبال می کند ؟

جذب بانوان از طریق ورزش به سمت سلامت و نشاط ،از جمله برنامه ریزی واحدها ، فعالیت های مختلف برای تامین خدمات درمانی از طریق بیمه ، حفظ و ارتقاء سلامت و کاهش میزان آسیب دیدگی های ورزشی از طریق آموزش را دنبال می کند .

  • میزان تعامل شما با نواب رئیس بانوان دیگر هیات های ورزشی استان چگونه است ؟

تعامل هیات پزشکی ورزشی در بخش کمیته بانوان با دیگر هیات شهرستان ها بسیار خوب می باشدو اغلب نشست ها و برنامه های در بخش بانوان در ادارات ورزشی و جوانان این جلسات مختص بانوان است و از طریق ارسال اطلاعیه و نامه نگاری می باشد .

  • مهمترین نیاز فعلی بانوان ورزشکاراستان در حوزه پزشکی ورزشی چیست ؟

مهمترین نیاز فعلی بانوان ورزشکاران حضور مشاوره در امور پزشکی در باشگاهها و اماکن ورزشی در جهت ارتقاء سطح علمی مربیان ورزشکاران در حوزه بهداشت و سلامت و افزایش اطلاعات در خصوص آسیب های ورزشی ، سلامت عمومی ، امور تغذیه ای می باشد .

  • اصولا مهمترین و جدی ترین آسیب های ورزشی که متوجه بانوان ورزشکار است چیست ؟

اصولا در تمام رشته های ورزشی و سنین مختلف ورزشکارانرا آسیب ورزشی ،تهدید می کند اگر آنها طبق اصول و مقررات ورزشی رعایت نکنند بیشتر در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. اکثر آسیب های ورزشی در بانوان از ناحیه مفاصل مچپا و زانو می باشد.

  • چه برنامه هایی برای کاهش میزان آسیب دیدگی های ورزشی در بانوان ورزشکار استان اجرا کرده و یا قصد انجام آن را دارید؟

آموزش و ارتقاء یکی از مهمترین راه های جلوگیری از آسیب های ورزشی است سعی کردیم ورزشکاران و مربیان با علم روز پزشکی ورزشی آشنا شوند تا آسیب های ورزشی به حداقل ممکن کاهش یابد . با تمام قوا تلاش می کنیم در مسابقات از پزشکان و پیراپزشکان ماهر استفاده شود و به روز ترین اطلاعات پزشکی ورزشی را در جهت پیشگیری از آسیب های ورزشی و ارتقاء سطح علمی و آموزشی در اختیار این عزیزان بگذاریم.همچنین کارگاه های مختلفی در زمینه بهداشت سلامت بانوان،تغذیه و روانشناسی و ....... برگزار کردیم.

  • میزان استقبال بانوان ورزشکار از برنامه ها و خدمات هیات چقدر است ؟

استقبال بانوان ورزشکار نسبتا خوب است، ما هم تلاش می کنیم اطلاع رسانی بیشتری در حوزه بانوان ورزشکار داشته باشیم .

  • برای توسعه خدمات پزشکی ورزشی بانوان چه پیشنهادی دارید؟

امیدواریم سطح توجه ورزشی به بانوان بیشتر شود . آموزش پایه ارتقاء سلامت و جلوگیری از بروز آسیب ها ، آموزش صحیح در اماکن ورزشی و مدرسه حمایت از بانوان ورزشکار آسیب دیده مورد توجه بیشتری قرار گیرد .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.