سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

گزارش کامل مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی خوزستان

دکتر نوروزی: در همه موفقیت های ورزش ردپای پزشکی ورزشی دیده می شود

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از عملکرد هیات پزشکی ورزشی ابراز رضایت کرد.

برگزاری مجمع
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در هر موفقیت و مدال‌آوری ورزشکاران رد پای فدراسیون پزشکی ورزشی را دید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایسنا – منطقه خوزستان، دکتر غلامرضا نوروزی در مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی استان که روز سه شنبه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: کار مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی کار خدماتی و پشتیبانی برای سایر ورزش‌ها است. ما فدراسیون مدال‌آوری نیستیم و در حوزه قهرمانی و همگانی فعالیت نداریم ولی می‌توان در هر موفقیت و مدال‌آوری ورزشکاران رد پای فدراسیون پزشکی ورزشی را دید.
وی ادامه داد: فدراسیون پزشکی ورزشی پا به پای جامعه ورزش است و از قافله عقب نیست و همه اذعان دارند که فدراسیون تاکنون پشتیبان خوبی بوده است و امیدوارم در سلامت ورزشکاران بخش همگانی و قهرمانی پشتیبان قوی‌ای باشیم. تلاش ما این بوده است که ورزشکاران به ویژه ورزشکاران حرفه‌ای بدون دغدغه ورزش کنند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر ورزشکاران ما دچار مصدومیت شوند، پناهگاهی به نام فدراسیون پزشکی ورزشی وجود دارد که می‌توانند با مراجعه به آن خدمات لازم در راستای بهبودی را دریافت کنند. تمام دغدغه ما حمایت از ورزشکاران است که تا این لحظه این مهم اتفاق افتاده است.
وی با بیان این‌که دسترسی آسان به کارت خدمات درمانی وجود دارد، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در سال 98 خدمات بیشتری به ورزشکاران ارائه شود تا آن‌ها مشکلی برای درمان نداشته باشند.
دکتر نوروزی بیان کرد: برخی استان‌ها به دنبال این هستند که فضای سخت‌افزاری و فیزیکی خود را گسترش دهند، ولی سال بعد می‌بینیم که اقدامات مقرون به صرفه نیست. پس باید از تمامی امکانات به خوبی استفاده کنیم و جامعه ورزش نیز به این امکانات دسترسی داشته باشد.
قدردانی مدیرکل ورزش از نظم و شفافیت هیات
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز از نظم، شفافیت و برنامه‌ریزی خوب هیات پزشکی ورزشی استان قدردانی کرد. 
افشین حیدری در این مجمع  اظهار کرد: هیات پزشکی ورزشی خوزستان یکی از هیات‌های پرتلاش و سالم استان محسوب می‌شود که از این هیات بابت نظم، شفافیت و برنامه‌ریزی بسیار خوب‌اش تشکر می‌کنم.
 وی با اشاره به آمادگی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برای انجام کارهای مشترک با هیات پزشکی ورزشی استان، ادامه داد:‌ پیشنهاد من این است که در پایگاه قهرمانی استان کارهای ترکیبی خوبی با هیات پزشکی ورزشی در راستای استعدادیابی و افزایش توان جسمی ورزشکاران انجام دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: امسال برای پایگاه قهرمانی استان تجهیزات جدیدی تهیه کردیم و فکر می‌کنم این پایگاه، یکی از بهترین پایگاه‌های قهرمانی کشور است. اکنون نیز در حال بازسازی آن هستیم و ان‌شاءالله تا فروردین‌ماه 98 به افتتاح خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: باید به خوزستان به عنوان استانی که به واسطه هشت سال جنگ تحمیلی از توسعه فاصله گرفت، کمک کنیم که در این زمینه به همراه هیات پزشکی ورزشی می‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم.
دکتر روزدار: دنبال توسعه سخت افزاری هستیم 
همچنین رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با بیان این‌که فدراسیون و هیات‌های پزشکی ورزشی یک سیستم پشتیبان برای تامین سلامت ورزشکاران هستند، گفت: دیدگاه من این است که باید تا آنجا که می‌توان بخش سخت‌افزاری هیات استان را تقویت کنیم. 
 دکتر منصور روزداراظهار کرد: فدراسیون و هیات‌های پزشکی ورزشی، یک سیستم پشتیبان برای تامین سلامت ورزشکاران هستند که هر چه در این امر پیش برویم، باز هم عقب هستیم زیرا حوزه سلامت گسترده است که نیاز به کار دارد و هزینه‌بر است.
وی ادامه داد: استان خوزستان هشت سال جنگ تحمیلی را داشته است و هنوز آثار جنگ و عقب‌ماندگی دیده می‌شود. عملکرد این استان باید چهار پنج برابر عملکرد استان‌های دیگر باشد تا شاید پس از سال‌ها بتوانیم هم‌سو با استان‌های دیگر پیش برویم. وقتی تمام این‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم که چه کار سنگینی وجود دارد و در حیطه ورزش نیز چه کار پر مسئولیتی وجود دارد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: در این زمینه نیاز به یک مرکز فعال، فیزیوتراپی و یک کلینیک پزشکی ورزشی است که بتوان کار را به صورت منسجم و تخصصی وارد عمل کرد. می‌دانم دغدغه رئیس فدراسیون نیز همین موضوع است تا یک جایگاه مستمر برای درمان ورزشکاران تعریف شود که خد را شکر دو سال پیش مرکز فیزیوتراپی استان فعال شد و بعد هم مرکز فیزیوتراپی و آب‌درمانی را فعال کردیم که به ورزشکاران دارای کارت بیمه خدمات رایگان ارائه می‌دهد.
وی افزود: همچنین توانستیم یک مرکز بسیار تخصصی و اصلاحی پیکرسنجی را تعریف کنیم که شاید الگوی مشابه آن را در کشور نداشته باشیم. این مرکز هم به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد. همچنین درمانگاه ما نیز فعال است که کارهای مریوط به مشاوره‌های روانشناسی، تغذیه و تهیه کارت سلامت را انجام می‌دهد که خدمات آن به صورت رایگان یا نیمه‌رایگان در اختیار ورزشکاران دارای کارت بیمه قرار می‌گیرد. همچنین جا دارد از همراهی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قدردانی کنیم.
دکتر روزدار عنوان کرد: بازدید از باشگاه‌ها نیز مطابق با دستورالعمل وزارت انجام می‌شود و با باشگاه‌های متخلف برخورد می‌شود. بیشترین آمار برخورد با باشگاه متخلف را نیز ما داشته‌ایم. ما همچنین باشگاه‌هایی را که صادقانه کار می‌کنند، مورد تقدیر قرار می‌دهیم.
وی گفت: دوره‌های آموزشی نیز مطابق استانداردها برگزار می‌شود و دیدگاه ما این بوده است که تمرکززدایی داشته باشیم و تمام آن خدماتی که در مرکز انجام می‌شود در شهرستان‌ها نیز ارائه شود.
پس از برگزاری مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی خوزستان که امروز با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد از برترین باشگاه‌داران تیز تجلیل شد.
نصیری: از هیات پزشکی ورزشی رضایت کامل داریم
در ابتدای این جلسه ابراهیم نصیری، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان اظهارکرد: از کارکرد و اقدامات مفید هیات پزشکی ورزشی رضایت داریم. این هیات با ما همراه است و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز این هیات را با برنامه در کنار خود داشته است.
وی بیان کرد: همچنین از تمامی اعضای این هیات قدردانی می‌کنم. آن‌ها با نهایت اخلاق و عدالت با تمام رشته‌های برخورد می‌کنند و تمام تلاش‌شان را در جهت کاهش آسیب‌دیدگی ورزشکاران به کار گرفته‌اند.
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: هیات پزشکی ورزشی خوزستان در حوزه اصلاح ساختاری و مشاوره‌ای نیز اقدامات خوبی داشته است. از این هیات بابت افزایش آمار بیمه‌شدگان ورزشی نیز که این موضوع را حتی در روستاها شاهد بوده‌ایم، قدردانی می‌کنم.
در این جلسه همچنین رییس هیات به ارائه عملکرد یکساله هیات پرداخت و خزانه‌دار هیات گزارش مالی را ارئه داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.