پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

/مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی/

دکتر نوروزی: به ساماندهی ورزشکاران اکتفا نکنید/دکتر عزیزی:ذیل سیاست های فدراسیون فعالیت می کنیم

گزارش تصویری

مجمع عمومی سالانه هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی ریاست به دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش دفتر استان مرکزی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر نوروزی در این مجمع اظهار داشت:تمرکز زدایی و دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات پزشکی ورزشی سرلوحه برنامه های  فدراسیون پرشکی ورزشی قرار داشته و دارد.

وی با اشاره به این نکته که وظیفه فدراسیون پزشکی ورزشی پشتیبانی و ارائه خدمات پزشکی ورزشی به نحو احسن به جامعه ورزش است، بیان کرد : پزشکی ورزشی در ایران طی این سالها به سرعت رشد کرده است و در تمامی میادین ورزشی حضور پیدا کرده است و این نشان دهنده جایگاه مهم پزشکی ورزشی و همچنین نقش بسیار مهمی که در به دست آوردن موفقیت ها و کسب مدال در میادین مختلف ورزشی(داخلی و برون مرزی) داشته است.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود : هیچ ورزشکاری چه در بحث درمان و چه دریافت غرامت نباید بدون پشتوانه باشد. باید در سطح کشور تمرکز زدایی صورت بگیرد  تا ورزشکاران بتوانند به راحتی به خدمات پزشکی ورزشی دسترسی داشته باشند.

دکتر نوروزی ادامه داد:همان طور که می دانید یکی از اقدامات مهمی که در این راستا صورت گرفته است صدور آنلاین کارت عضویت کمیته خدمات درمانی و یک ساله شدن اعتبار کارت های عضویت است.

 دکتر نوروزی ادامه داد : استان مرکزی مهد ورزشکاران حرفه ای است و ورزش همگانی استان نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته است، حضور تیم های استان در لیگ های برتر کشوری نشان دهنده ارتقاء ورزش حرفه ای در این استان است.وظیفه شما به عنوان نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی این است که ورزشکاران را برای استفاده از خدمات درمانی جذب کنید و تنها به افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته اکتفا نکنید.

پیش از سخنان دکتر نوروزی، دکتر ناصر عزیزی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی گفت: ما در هیات پرشکی ورزشی استان خط مشی هایی که در فدراسیون پزشکی ورزشی تدوین و تعریف شده است را دنبال می کنیم و کمیته های هیات نیز متناظر با کمیته های فدراسیون  است.

وی افزود:فعال ترین کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی کمیته توانبخشی که با دو فیزیوتراپی آقا و خانم در دو شیفت صبح و عصر انواع خدمات توانبخشی را به ورزشکاران ارائه می دهد، کمیته روانشناسی به بیش از ۲۰۰ نفر  مشاوره داده است و کمیته مسابقات(با ۳۵ پزشکیار مجرب)  کلیه مسابقات ورزشی را در سطح استان پوشش می دهد.  

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان بیان کرد : بیش از ۹۰% کارت های  خدمات درمانی در سطح استان مرکزی به صورت آنلاین صادر می شود. استان مرکزی اولین استانی بود  که در جهت تسهیل در امر صدور کارت های عضویت در کمیته خدمات درمانی تمامی شهرستانهای استان را به تجهیزات سخت افزاری (نام لاک، دستگاهPC POS ) مجهز کرد. همچنین اختصاص کد کاربری و رمز عبور مجزا برای تمامی باشگاههای سطح استان و افزایش پایگاه های صدور کارت در سطح شهر اراک در جهت رفاه حال ورزشکاران و باشگاه داران و افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته از دیگر اقدامات همکاران ما در کمیته خدمات درمانی بوده است. 

دکتر عزیزی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای ستاد نظارت و انجام بازرسی های دوره ای از اماکن ورزشی استان از جمله اقدامات ما در کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی استان است.

 دکتر عزیزی یادآور شد:یکی از رسالت های هیات های پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی در بخش آموزش است و کمیته آموزش هیات از ابتدای سال ۹۷  تا کنون انواع دوره های آموزشی تخصصی  را برای ورزشکاران و هیات های ورزشی در تمامی شهرستانها برگزار کرده است.

همچنین خزانه دار هیات پزشکی ورزشی گزارشی از عملکرد کمیته مالی هیات ارائه کرد و اعضای مجمع به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.