شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

عبور لرستان از مرز هدف گذاری ساماندهی ورزشکاران

دکتر نوروزی: برنامه محوری مجموعه پزشکی ورزشی در سطح کشور به بار نشسته است

لرستان

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به رشد همه جانبه این فدراسیون در شاخص های مختلف طی سه سال اخیر این موفقیت را حاصل برنامه محوری و تلاش مجموعه ستادی و استانی این فدراسیون دانست.

به گزارش پایگاه خبریتحلیلیپزشکی ورزشی ایران به نقل از برنا، دکتر غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان که شامگاه پنج شنبه برگزار شد، اظهار داشت: فداسیون پزشکی ورزشی با حضور فعال خود در همه میادین ورزشی پای ورزشکاران ایستاده است و در کنار همه تیم های ورزشی و همچنین در مسابقات حضور فعال دارد.

او با بیان اینکه درهمه موفقیت های ورزشی رد پای این فدراسیون دیده می شود، گفت: طی این سه سال اخیر با هدف حرکت کرده ایم و به طور نسبی به نتایج قابل قبولی رسیده ایم به شکلی که همه برنامه های مد نظر فدراسیون محقق شده است.

دکتر نوروزی ضمن اشاره به بحث تمرکززدایی با بیان اینکه همه هیات های پزشکی ورزشی در استانها توانمند هستند، خاطر نشان کرد: هشت سال قبل تصمیم براین گرفته شد تا استانها مستقل باشند ودر این راستا ساختمان هایی به هیات ها اختصاص یابد به تدریج این روند انجام شده و ادامه دارد.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه در سال ۹۷ با توجه به اهمیت هیات های پزشکی ورزشی شخصا ۳۲ سفر استانی داشته است، افزود: با همکاری تمامی عزیزانمان در بخش آمار ورزشکاران سازمان یافته افزایش خوبی داشتیم و این روند صعودی نتیجه نظارت اصولی بوده است.

 دکتر نوروزی گفت: به دنبال همکاری مشترک با آموزش وپرورش نیز هستیم ووبرنامه ریزی کرده ایم تا با مبلغ کمی دانش آموزان را به خدمات بیمه مرتبط کنیم.

 رئیس فدراسیون پزشکی با بیان اینکه بانوان باید در بحث خدمات درمانی دیده شوند، تاکید کرد: وظیفه ما با غربالگری وزارت بهداشت ودرمان تفاوت دارد و تمام تلاش ما این است که باورزش از این بیماری ها پیشگیری کنیم و با دوره های آموزشی سطح آگاهی مردم را بالا ببریم.

وی افزود: هدف ما پوشش پزشکی ورزشکاران قهرمان در تمام کشور است که درهمین راستا نیزلازم است  در مراکز استانها فضایی به عنوان ساختمان پزشکی ورزشی درحد فیزیوتراپی ودرمان وجودداشته باشد تا خدمات پزشکی مدنظر را به جامعه ورزشی ارائه دهد.

او با تاکید برضرورت مرکز پزشکی ورزشی در لرستان، افزود: آمادگی راه اندازی این مرکز را درلرستان داریم و در مجمع سالانه و نشست با مدیریت ورزش استان قرارشد تا این موضوع در استان پیگیری شود پس از روند قانونی کاراحداث این ساختمان را شروع کنیم.

دکتر نوروزی مهمترین برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی را ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به جامعه ورزش عنوان کرد و یادآورشد: جمعیت ورزشکاران سازمان یافته درکشور تاپایان بهمن ماه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر را نشان می دهد.

وی گفت: هیات پزشکی ورزشی لرستان  به همه خدمات توجه دارد و یک بعدی به وظایف خود نگاه نمی کند و شاهد رشد قابل ملاحظه ورزشکاران سازمان یافته هستیم.

رشد ورزشکاران سازمان یافته در هر دو بخش آقایان و بانوان

در این مجمع علی یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه روند ساماندهی ورزشکاران در استان رشد خوبی را نشان می دهد و این رشد با شیب تندی اتفاق افتاده است، اظهارکرد: آمار بیمه شدگان ورزشی در لرستان از سال ۹۳ که در حدود ۳۲ هزارنفر بوده در سال گذشته به ۵۱ هزار نفر ودرحال حاضر این آماربه ۶۱ هزارو ۲۵۰ نفر رسیده است.باتوجه به هدفگذاری ۶۰ هزارنفری ورزشکاران سازمان یافته در سال ۹۷ این آمار از مرز این هدف گذاری نیز گذشته است.

عزیزپور با بیان اینکه این سیرصعودی دردوحوزه بانوان وآقایان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با توجه هدف گذاری سال ۹۸ تلاش می کنیم با همکاری همه روسای ادارت و روسای هیات های ورزشی درسطح استان  و شهرستان این آمار بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرکل  ورزش وجوانان لرستان باتاکید بر ضرورت ساخت ساختمان هیات پزشکی ورزشی، خاطر نشان کرد: انتظارداریم فدراسیون با تخصیص اعتباری به استان یک ساختمان مستقل برای هیات پزشکی ورزشی استان وکلینیکی در جهت فعالیتهای بازتوانی ورزشکاران خریداری یا احداث کند.

تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی لرستان

 دکتر افشین قنبری، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان نیز در این مجمع گفت: آماربیمه شدگان ورزشی در لرستان از تعداد ۴۰ هزار و ۳۰ نفر در سال ۹۶ به تعداد ۶۱ هزار و ۱۸۲ نفر در سال ۹۷ رسیده است. این در حالی است قبلا از نرم تعریف شده توسط فدراسیون عقب تر بودیم ولی باوجود  محرومیت وشرایط معیشتی لرستان با برنامه ریزی دقیق ازجمله، برنامه های تشویقی، جلسات متعدد با روسای ادارات و هیات های ورزشی، پوسترهای تبلیغاتی ...وهمچنین حمایت های مدیریت ورزش استان توانستیم این آماررا افزایش دهیم.

 قنبری با اشاره به آمار پوشش مسابقات ورزشی، تصریح کرد: این آمار در سال ۹۶ تعداد ۵۵۳۰ مورد بوده که در سال ۹۷ به تعداد ۶۸۶۶ موردرسیده است.

وی آمار بازرسی های ستاد نظارت برسلامت باشگاه ها واماکن ورزشی را ۱۴۰۴ بازدید عنوان کرد وگفت: در این راستا تعداد ۹۵ تشویق شده،۱۲۵ تذکر و ۶۵ درخواست های پلمپ  داشته ایم.

او با اشاره  به عملکرد واحد فیزیوتراپی هیات استان نیز گفت: ورزشکاران نیازمند به خدمات فیزیوتراپی در کلینیک طرف قرارداد هیات پزشکی به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند که آمار مصدومین ارجاعی در بخش خانمها ۲۲ نفر و در بخش آقایان ۷۵ نفربوده است.

دکتر قنبری در رابطه با عملکرد واحد طب ورزشی نیز خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مشاوره ای پیشگیری و درمانی در زمینه طب ورزشی به تمامی ورزشکاران به صورت رایگان در تمام ایام هفته و همچنین خدمات رسانه ایی در شبکه های رادیویی تلوزیونی استان مانند برنامه سلام لرسو، شبکه افلاک وخانواده دولتسرا و... تهیه وتدوین کتاب بیماری ها وورزش را می توان از اقدامات هیئت  در این واحد برشمرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان با اشاره به جلسات درون سازمانی وبیرون سازمانی نیز گفت: در این راستا نشست های هم اندیشی با ۳۰ هیات ورزشی و جلسات متعدد با اداره آموزش وپرورش، علوم پزشکی ...را برگزارکرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.