پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

فرامرزیان در مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد؛

لزوم توجه هرچه بیشتر به مقوله پزشکی و سلامت ورزشکاران در اماکن ورزشی

مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان لزوم تعامل هرچه بیشتر بخش های مختلف ورزش کشور برای حرکت برنامه محور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، ژاله فرامرزیان در مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی که در مشهد مقدس برگزار شد، تعامل هرچه بیشتر فدراسیون های ورزشی برای حرکت برنامه محور ضروری دانست وگفت: می توان از پتانسیل مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی برای تدوین یک نظام برنامه ای مناسب(استعداد یابی، امایش سرزمین و...) در جهت رشد هرجه بیشتر ورزش قهرمانی استفاده کرد.

وی نظارت هرچه بیشتر بر باشگاه های ورزشی را به منظور تضمین سلامت ورزشکاران در تمامی محیط های ورزش نیز ضروری دانست و درباره اماکن ورزشی نیز یادآور شد: ضروری است که در این خصوص مقوله سلامت جسمی ورزشکاران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و حداقل استانداردهای لازم از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی تعریف و تایید شود  و باشگاه های ورزشی ایمن سازی شود. برخی باشگاههای ورزشی محیط امنی برای حضور جوانان و نوجوانان نیستند که باید این مساله حل شود.

فرامرزیان همچنین با اشاره به اهمیت ترویج ورزش همگانی تصریح کرد: در این زمینه نیز باید تمهید لازم اندیشیده شود تا وسایل و لوازم ورزشی موجود در محیط های عمومی استانداردهای لازم را داشته باشد و موجب آسیب های جسمی به علاقه مندان به ورزش همگانی نشود. به واقع اماکن و فضاهای ورزش همگانی نیز از نظرات پزشکان بی بهره است در حالی که مکانهای ورزشی باید با تایید فعالان هیاتهای پزشکی ورزشی بنا شود تا کمتر شاهد آسیب ورزشکاران باشیم.

فرامرزیان با تاکید بر اینکه خدمات درمانی پزشکی ورزشی علاوه بر ورزشکاران و مربیان دیگر فعالان ورزش را نیز دربرگیرد، ادامه داد:  جنس فدراسیون پزشکی ورزشی حمایت از ورزشکاران است که متاسفانه با مجموعه ای از مسائل که سلامت آنها را تهدید می کند مواجه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: برای عملیاتی کردن این موضوعات در وزرات ورزش و جوانان با فدراسیون پزشکی ورزشی هرگونه همکاری و تعاملی خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: طرح صدور شناسه ملی برای هیاتهای ورزشی در دست انجام است و ۱۴ هزار هیات ورزشی استانی و شهرستانی در کشور شناسه ملی دریافت می کنند و از این طریق فعالیتهای مالی هیاتها قابل مشاهده خواهد بود. نوع شناسه ای که برای هیاتهای ورزشی صادر می شود به گونه ای است که این هیاتها، نهادهای مدنی و معاف از مالیات تلقی می شوند.

مجمع سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی روز پنج شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت وزارت ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون و روسای هیاتهای پزشکی ورزشی استانهای کشور در مشهد برگزار شد و کلیات برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۸ فدراسیون پزشکی ورزشی در این مجمع به تصویب اعضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.