شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

هیات پزشکی ورزشی یزد از برترین های کمیته خدمات درمانی شهرستان ها تجلیل کرد.

هیات پزشکی ورزشی یزد از برترین های کمیته خدمات درمانی شهرستان ها تجلیل کرد.

اولویت و یک ضرورت انکار ناپذیر برای ورود به عرصه های ورزشی بیمه ورزشکاران می باشد.

به گزارش دفتر یزد پایگاه خبری _ تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، هیات پزشکی ورزشی یزد از برترین های کمیته خدمات درمانی شهرستان ها تجلیل کرد. در این مراسم، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیمه ورزشکاران را اولویت و یک ضرورت انکار ناپذیر برای ورود به عرصه های ورزشی دانست و گفت: اخذ کارت بیمه ورزشی برای ورزشکاران باید از سوی مسئولان هیات ها و باشگاه ها جدی گرفته شود.

مسعود شریعتی در تجلیل برترین های کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان یزد با تاکید بر اینکه ورزش نقش موثر و تاثیر گذاری در زمینه سلامت فرد دارد، اظهار کرد: خانواده ‌ها در حوزه سلامت، توجه ویژه دارند و این مسئله امسال فرایند صعودی داشته و توجه خانواده ها به حوزه ورزش افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هر ورزشکار باید از بدو ورود به اماکن ورزشی و آغاز فعالیت خود تحت پوشش بیمه ورزشی قرار بگیرد، افزود: از آنجا که حفظ سلامتی ورزشکاران از اولویت های این اداره بوده، تلاش کردیم که آنان را در تمام مراحل همراهی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت : آگاه نبودن ورزشکاران از مزایای کارت بیمه ورزشی باعث شده است تا آمار ورزشکاران بیمه شده در حد انتظار بالا نرود که به حتم با تلاش هیات پزشکی ورزشی، هیات های ورزشی و باشگاه داران می توان به هدف مورد نظر رسید.

شریعتی با بیان اینکه باید با عملکرد درست و دقیق در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون پزشکی ورزشی و همچنین خدمت به ورزشکاران استان گام برداریم تا حضور در عرصه های مهم میادین ورزشی با موفقیت بیش از پیش همراه باشد، اظهار داشت: از مدیران باشگاه ها، سرپرستان تیم ها، مربیان و بازیکنان شاغل در تیم ها و رشته های مختلف ورزشی، رئیسان هیأت های ورزشی می خواهم که به هیچ عنوان موضوع بیمه ورزشی را به تاخیر نیاندازند.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه در امر اطلاع رسانی ، عموم مردم از نحوه چگونگی اخذ بیمه ورزشی ، خدمات و مزایای این بیمه آشنا شوند تا تمامی افراد جامعه که فعالیت های بدنی و ورزشی دارند، تحت بیمه ورزشی قرار گیرند.

در ادامه این نشست دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مستمر مسوولان کمیته‌های خدمات درمانی شهرستان ها و ناظرین ستاد نظارت بر سلامت باشگاههای  استان، در جهت رشد آمار بیمه ورزشی ورزشکاران استان و برنامه ریزی لازم برای پیشبرد بهتر امور در سال جاری، به تبیین و تشریح کارکردهای ورزش در سلامت جامعه، به معرفی خدمات حوزه پزشکی ورزشی استان پرداخت و از آمادگی و ظرفیت این هیأت جهت ارائه خدمات درمانی، مشاوره ای و آموزشی خبر داد

وی افزود  : با توجه به دستورالعمل جدید فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، نرخ حق عضویت کمیته خدمات درمانی در سال ۹۸ تغییر کرد و به مبلغ بیست هزار تومان افزایش پیدا کرد

وی افزود: البته برای بیمه ورزشی دانش آموزی دوازده هزار تومان و ورزش‌های روستایی و بومی محلی، جانبازان و معلولین ، بیماران خاص و سازمان زندانها  در سال ۹۸ پانزده هزار تومان اعلام گردیده وی اضافه کرد: با توجه به سیاستهای فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص آنلاین بودن حق عضویت ورزشکاران در سال ۹۸ و حذف کردن کارت ها به صورت دستی و اجرای آن به صورت سیستمی و آنلاین صورت می گیرد.

در پایان این نشست ادارات ورزش و جوانان شهرستان های بافق ، بهاباد و اردکان که رتبه های اول تا سوم  ورزشکار سازمان یافته به نسبت جمعیت آن شهرستان،کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان را کسب کرده بودند ، تجلیل شد.

همچنین از خانم ها عزت زحمتکش وفاطمه سعیدی بازرسین ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان  در بخش بانوان و همچنین خانم راضیه افخمی مسئول کمیته اموزش هیات پزشکی ورزشی اردکان نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.