دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

در لرستان برگزار شد

نشست خبری رییس هیات پزشکی ورزشی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری رییس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان با اصحاب رسانه

به گزارش دفتر لرستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،هیات پزشکی ورزشی استان عصر روز گذشته میزبان جمعی از خبرنگاران در یک نشست خبری بود.در ابتدای این نشست دکتر قنبری از حضور اصحاب رسانه در صحنه های مختلف ورزشی تشکر کرد و به تشریح عملکرد یک ساله هیات پرداخت.دکترقنبری با اشاره به رشد 27 درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته دستیابی به این موفقیت را مدیون تلاش و زحمات همه ی همکاران پزشکی ورزشی و فدراسیون دانست و خاطر نشان کرد بدون شک افزایش این آمار در سال98 نیز از اولویتهای این هیات خواهد بود.دکتر قنبری با اشاره به جذب سه نفر از اعضاء هیئت‌علمی بصورت پاره وقت در هیات تصریح کرد: تلاش شده از ظرفیت این اساتید در حوزه ارتوپدی ، روان‌شناسی، تغذیه استفاده کنیم تا با آموزش پیشگیری از آسیبها برنامه های آموزشی را تقویت کنیم چرا که قطعا پیشگیری بهتر از درمان است حتی در مقوله ورزش و پزشکی ورزشی.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان در ادامه تشریح عملکرد هیات در سال 97 افزود :امسال درمجموع حدود 300 پرونده جهت پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران تشکیل‌شده که از این تعداد 23 مصدوم به بیمارستان‌های تخصصی طرف قرارداد فدراسیون پزشکی ورزشی ارجاع شده اند که با پیگیری انجام شده 19 نفر از این عزیزان به فعالیت ورزشی خود بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تخصصی که فدراسیون طرف قرارداد فدراسیون جز مراکز سطح اول کشور هستند و درزمینهٔ ورزش تخصص کافی دارند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان لرستان گفت: در سال 97 در زمینهٔ توان‌بخشی حدود 90 ورزشکار  خدمات فیزیوتراپی رایگان دریافت کردند .

دکتر قنبری با تشریح برنامه های آموزشی در سال 97 و اشاره به رشد 250 درصدی برنامه های آموزشی نسبت به سال 96  از برنامه های آموزشی ویژه در حوزه دانش آموزی گفت و خاطر نشان کرد سرمایه‌های اصلی کشور در هر حوزه‌ای از مدارس برمی‌خیزند و آموزش از پایه زمینه رشد هر کشوری را در هر حوزه ای فراهم خواهد کرد.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: در سال 97، 370 گواهی سلامت جهت ورزشکاران میادین مختلف ورزشی ، 220 مورد مشاوره تغذیه و روانشناسی ،غربالگری سلامت بانوان 6 اداره را انجام داده ایم که ارتقا این برنامه ها نیز با توجه به رسالت هیات پزشکی ورزشی در دستور کار سال 98 نیز قراردارد.

در ادامه همکاران خبرگزاری ایسنا از دکتر قنبری در خصوص مبلغ کارت خدمات درمانی سوال کردند که دکتر قنبری در پاسخ عنوان کرد: از سال 94 تاکنون افزایشی در تعرفه کارت خدمات درمانی نداشتیم و همان مبلغ 15هزار تومان بوده اما در سال جدید قطعاً افزایش خواهد داشت

رییس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان افزود :با تلاشهای همکاران عزیز فدراسیون کارت خدمات درمانی در سطح کشور بصورت آنلاین صادر و  سال جدید هیچ کارتی به‌صورت دستی صادر نمی‌شود .

دکتر قنبری در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص میزان مصرف مواد نیروزا در استان افزود:آمار دقیقی از میزان مصرف قطعا وجود ندارد اما در حوزه پیشگیری فعالیتهای خوبی داشته ایم  از جمله بازرسی مستمر از باشگاهها و اماکن ورزشی،برگزاری دوره های آموزشی ،توزیع پوسترها و بروشورهای آموزشی و ... و با همت کمیته های مختلف و برنامه ریزی مدون  در سال 98 مبارزه با دوپینگ را بیشتر از پیش ادامه میدهیم.

دکتر قنبری در پایان این نشست ضمن تشکر مجدد از حضور اصحاب رسانه با اهدا هدایایی از زحمات ایشان تقدیر و تشکر کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.