شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

۷ماده غذایی برای مبارزه با آلرژی بهاره

مطلب علمی

بهار، فصل طراوت، شادابی، آغاز رویش و تازگی و برای بعضی ها زمان شروع حساسیت های آزاردهنده فصلی است. پراکندگی ذرات گرده گل ها، جوانه برگ ها، پوست تازه درختان و یا عطر و بوی آن ها در محیط، به بروز حساسیت های فصلی یا همان آلرژی منجر می شوند

چشم های خارش دار، عطسه بیش از حد، ایجاد لکه های صورت و تراکم، فقط چند نشانه حساسیت است که بسیاری از ما  در فصل بهار از آن رنج میبریم و نیاز به درمان داریم. پزشک ممکن است یکی از انواع آنتی هیستامین ها، ضد انعقاد، کورتیکواستروئیدها، و یا داروهای دیگر برای تجویز رفع علائم آلرژی تجویز می کند، اما خوشبختانه، روش های ساده و طبیعی تر مانند تغییر عادات غذایی  که به درمان و کاهش درد علائم آلرژی های فصلی کمک می کند وجود دارد.

۱-میوه ها و سبزیجات

میوه و سبزیجات برای بدن شما مناسب است. آنها پر از مواد مغذی هستند که می توانند شما را سالم نگه دارند. آنها همچنین ممکن است شما را از آلرژی فصلی محافظت کنند.

فلفل، انواع توت ها و جعفری همه کوئرستین دارند. کوئرستین یک ماده شیمیایی گیاهی طبیعی است. این ماده شیمیایی ممکن است واکنش های هیستامین را کاهش دهد. Histamines بخشی از واکنش آلرژیک است.

۲- کیوی

یک میوه فازی حاوی ویتامین C است. . شما می توانید ویتامین C را از بسیاری از غذاها، از جمله پرتقال و سایر میوه های مرکبات دریافت کنید.

۳- ماهی

تن ماهی، ماهی قزل آلا و ماهی مرکب دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می تواند به کاهش التهاب کمک کند. هر دو هفته یک بار ماهی را بخورید. مطالعه ای از ژاپن نشان می دهد که زنانی که ماهی بیشتری می خورند دارای سطوح پایینتری از آلرژی هستند.

۴-ماست

ماست حاوی پروبیوتیک است. این ها باکتری هایی هستند که در روده شما زندگی می کنند. آنها ممکن است به جلوگیری و حتی درمان آلرژی های فصلی کمک کنند. شما می توانید پروبیوتیک ها را در غذاهای رژیمی دریافت کنید. کلم، کامبوچا غذاهای غنی از پروبیوتیک هستند که سطح انرژی را افزایش می دهند، هضم را بهبود می بخشد و قدرت تقویت ایمنی را تامین می کنند.

۵-عسل

یک  قاشق پر از عسل محلی می تواند کمک به از بین بردن آبریزش چشم، احتقان و علائم آلرژیک شود.

۶-آناناس

آناناس با  داشتن ویتامین های  و آنزیم های لازم باعث کاهش واکنش به آلرژی های فصلی می شود.

۷-چای سبز بنوشید

طبق یافته های محققان ژاپنی، چای سبز به دلیل داشتن متیلات اپی گالوکاتچین گالات ((EGCG) می تواند خواص ضد آلرژی داشته باشد، لذا مصرف روزانه آن توسط محققان نیز توصیه شده است.

دکتر رمضان حیدریان-رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.