پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

مدیرکل ورزش و جوانان خبر داد:

افزایش 23 درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه

رحیمی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از افزایش 23 درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال 97 خبر داد.

صابر رحیمی در گفت گویی با دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران این موفقیت چشمگیر را پیامد و نتیجه حمایت ویژه مسوولین ارشد استان و همراهی و همدلی همه آحاد ورزش شامل هیأت ها  و باشگاه­های ورزشی، مربیان،  پیشکسوتان، ورزشکاران، قهرمانان و همکاران خدمتگزار ورزش و جوانان ذکر کرد و بیان داشت: هم اکنون آمار تعداد ورزشکاران استان به 85 هزار و 797 نفر رسیده است که از این تعداد آقایان با 57 هزار و 49 نفر  66 درصد و بانوان با 28 هزار و 748 نفر 34 درصد آمار را تشکیل داده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: شاخص نسبت ورزشکاران سازمان یافته به جمعیت یکی از فاکتورهای اصلی ارزیابی عملکرد و توسعه ورزش استان محسوب می شود که این شاخص در سال 97 به 4/4 درصد رسیده است و ارزیابی صورت گرفته حاکی از تأیید این مهم است که در تمامی 50 هیأت استانی و  14 شهرستان افزایش آمار داشته ایم و این پیشرفت چشمگیر که با همدلی و همراهی کلیه اعضای خانواده ورزش به دست آمده،  قابل تقدیر است و بر این اساس از همه زحمتکشان و تلاشگران بی ادعای عرصه ورزش تشکر می­کنم.

وی افزود: برای گسترش ورزش همگانی با رویکرد توسعه سلامت نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی هستیم، زیرا امروزه ورزش مقوله ای فراگیر است و با اهتمام جدی برای توسعه بیشتر ورزش می توانیم شاهد افزایش شادی و نشاط جامعه باشیم. به یقین در موفقیت های مجموعه ورزش همه نهادهای ذی ربط و همکار سهمی مهم داشته اند و امیدوارم این همراهی در سال جدید بیشتر از گذشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: پشتیبانی از ورزش قهرمانی جهت افتخارآفرینی ورزشکاران این دیار همواره در اولویت برنامه ریزی های نهاد متولی ورزش بوده است و از همه مردم، خیرین ورزش یار و مسوولین درخواست همدلی برای حمایت از الگوهای شایسته جامعه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ضمن اشاره به لزوم توسعه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از افتتاح طرح های ورزشی جدید در سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد ورزشکاران و علاقه مندی مردم کرمانشاه به فعالیت های ورزشی نیاز به حمایت ویژه مسوولین جهت توسعه فضاهای ورزشی داریم.

سرپرست هیأت پزشکی ورزشی:

فوتبال، ژیمناستیک، کشتی در صدر آمار تعداد ورزشکاران سازمان یافته

77 درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در 10 رشته ورزشی فعالیت دارند.

دکتر امید قادری سرپرست هیأت پزشکی ورزشی نیز در ادامه گزارشی از آمار تعداد ورزشکاران سازمان یافته را ارائه نمود و اظهار داشت: بر اساس آمار نهایی سال 97، رشته فوتبال با 14 هزار و 125 نفر، ژیمناستیک 8 هزار و هشت نفر، کشتی 6 هزار و 915 نفر، تکواندو 6 هزار و 769 نفر، بومی و محلی و بازی های سنتی با 6 هزار و 290 نفر، والیبال 6 هزار و 36 نفر، همگانی 5 هزار و 839 نفر، کاراته 5 هزار و 370 نفر، ورزش های رزمی 3 هزار و 950 نفر و بدنسازی و پرورش اندام با 3 هزار و 8 نفر، بیشترین تعداد ورزشکاران استان را تحت پوشش دارند.

دکتر قادری ضمن بیان این مطلب که 77 درصد ورزشکاران سازمان یافته در این 10 رشته ورزشی فعالیت دارند، افزود: در تمامی شهرستانها افزایش آمار داشته ایم و آمار شهرستان کرمانشاه به 49 هزار و 179 نفر رسیده که نشان می دهد 57 درصد جامعه تحت پوشش در مرکز استان هستند و  با توجه به جمعیت تحت پوشش امید استامکان توسعه فضاهای ورزشی نیز با مساعدت همه نهادها فراهم شود. بر این اساس پیشنهاد می شود دستگاه­های اجرایی تایم های بدون استفاده سالن­ های ورزشی را در اختیار ورزش و جوانان قرار دهند که امکان بهره مندی آحاد جامعه از فضاهای ورزشی فراهم شود.

سرپرست جدید هیأت پزشکی ورزشی از تلاش­های مسوولین و کارکنان ورزش و جوانان، هیأت پزشکی ورزشی استان و شهرستانها و حمایت­های مدیرکل ورزش و جوانان در سال 97 تشکر کرد و اذعان داشت: هیأت پزشکی ورزشی با توجه به تعامل سازنده با همه هیأت ها و باشگاه های ورزشی در مسیر موفقیت از همراهی مربیان، قهرمانان، پیشکسوتان، مدیران باشگاه­های ورزشی خصوصی و دولتی و سایر هیأت های ورزشی برخوردار است.  

دکتر قادری در ادامه چگونگی و شیوه استفاده از خدمات پزشکی ورزشی را تشریح کرد و گفت: اخذ کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی  سرآغاز دریافت خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و است که خوشبختانه هیأت پزشکی ورزشی با دارا بودن امکانات و تجهیزات به روز و حضور نیروهای مجرب و کارآزموده امکان ارائه خدمت مطلوب را در کلینیک های تخصصی فراهم آورده و به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی علاوه بر پرداخت هزینه های حق العلاج، نقش مهمی را در چرخه موفقیت  ورزشکاران بر عهده دارد.

سرپرست هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه افزود: کلیه ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان، مدیران و دست اندرکاران باشگاه­ها و هیأت­های ورزشی می توانند از طریق سامانه تحت وب به آدرس ifsm.ir  نسبت به دریافت کارت عضویت (بیمه ورزشی) اقدام نمایند و توصیه می ­شود عموم جامعه در قالب ورزش شهروندی و قهرمانی قبل از انجام هرگونه فعالیت ورزشی نسبت به دریافت کارت عضویت و گواهی سلامت اقدام نمایند.

این مقام مسوول در نهاد متولی سلامت ورزش استان توسعه ورزش را زمینه ساز کاهش آسیب­های اجتماعی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ­های درمانی، اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سلامت مردم را ذکر کرد و تصریح کرد: تحقق این امر مهم نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه­های اجرایی است،

وی در خاتمه توسعه همه جانبه ورزش و به ویژه حوزه پزشکی ورزشی را منوط به تعامل و همکاری سازنده و مثبت همه مربیان، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، هیأت­ها و باشگاه­های ورزشی در تمامی شهرستانها دانست و اظهار داشت: از پشتیبانی مؤثر همه دستگاه­های اجرایی و بخش خصوصی و ادارات ورزش و جوانان نیز صمیمانه تشکر می­ نمایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.