سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

عملکردسال ۹۷هیأت پزشکی ورزشی قزوین تشریح شد

دکتر مدبر

دکتر محمدرضا مدبر دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد سال ۹۷ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین ضمن اشاره به افزایش آمار ساماندهی ورزشکاران در سال ۹۷ گفت: این آمار ۸۰ هزار و ۳۴۷ ورزشکار(۴۱ هزار ۳۴۱ آقا و ۳۹ هزار و ۶ خانم) است در حالی که در سال گذشته ۷۲ هزار و ۶۷۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به  برگزاری دو همایش تخصصی بزرگ حقوق ورزشی و مکمل های ورزشی، از برگزاری دوره های آموزشی تغذیه در رویدادهای ورزشی و مدیریت وزن در ورزش، آسیب های ورزشی، مدرسه کمردرد، ماساژ  ورزشی وارزیابی قامت در هیأت خبر داد و افزود: در زمینه مکمل های ورزشی طرح پژوهشی بررسی شیوع مصرف داروهای نیروزا و آگاهی از عوارض و عوامل مرتبط با آن در بدنسازان استان قزوین انجام شده و در نظارت های صورت گرفته  از باشگاهها و اماکن ورزشی که تعداد آنها به بیش از ۷۰۰  بازرسی می رسد این موضوع پیگیری می شود و با باشگاههای متخلف برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

 ۱۳۷۰ ساعت نیز مسابقات ورزشی گوناگون تحت پوشش پزشکی درآمده­ اند که ۶۳۵ ساعت آن در بخش بانوان و ۷۳۵ ساعت نیز در بخش آقایان بوده است.

وی ضمن اشاره به ۳۰۷ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که ۲۳۲ مورد آنها خانم و ۷۵ مورد نیز آقا بوده­ اند از خرید دستگاه آنالیز بدن جهت  خدمات رسانی بیشتر به ورزشکاران استان خبر داد.

چاپ ۵ نوع پوستر در زمینه اطلاع رسانی از خدمات درمانی، تغذیه و روانشناسی، ۱۵۰۰۰ تراکت در خصوص تعهدات هیأت پزشکی ورزشی  و همچنین ارائه بیش از ۷۰۰ مورد خدمات ارزیابی سلامت در ایستگاههای تندرستی متعدد در اولین جشواره ورزشی بانوی کرامت، هفته تربیت بدنی و هفته گرامیداشت مقام مادر از دیگر فعالیتهای هیأت در سال ۹۷ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.