دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

پیشرفت تکنولوژی مخاطرات روانی مردم را افزایش داده است

کمیته روانشناسی هیات فارس

مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: پیشرفت تکنولوژی، علیرغم تسهیل در زندگی و ارتقاء رفاه افراد، مخاطرات ذهنی و روانی مردم را افزایش داده است.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سید مجتبی حسینی دوشنبه ۹ اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور، در جمع خبرنگاران گفت: پیشرفت علم و دست آوردهای تکنولوژیک، افق‌های جدیدی را در جامعه مدرن ایجاد کرد اما به نظر می رسد که این پیشرفت‌ها باعث مخاطرات ذهنی بیشتری برای افراد جامعه شده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی تحت تاثیر پیشرفت‌های تکنولوژیک قرار دارد، سلامت روان جامعه است و این موضوع می‌تواند نقش اساسی در زندگی افراد داشته باشد.

این روانشناس با بیان اینکه سلامت روان تمام شئون زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: بهداشت روانی یعنی داشتن احساس آرامش، امنیت درون و به دور بودن از اضطراب، افسردگی و تعارض های مزمن روانی؛ به عبارتی بهداشت روانی یعنی بهره مندی از سلامت ذهن، اندیشه و فکر .

مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی فارس، گفت: اهمیت دادن به موضوع سلامت روان می تواند تاثیر مستقیم بر سلامت جسم، سبک زندگی، ارتباطات اجتماعی کارآمد، محیط خانوادگی سالم و شاد و دیگر ابعاد زندگی داشته باشد و چه بسا اهمیت ندادن به ذهن سالم و سلامت روان باعث بروز مشکلات جسمانی شدید خواهد شد .

این روانشناس ورزشی با اشاره به راهکارهایی که ایجاد کننده سلامت روان است، گفت: داشتن برنامه ورزشی منظم، پیاده روی روزانه، حضور در جمع دوستان و محیط‌های ورزشی سالم، ارتباط مثبت و موثر با مشاوران و افراد موثر در حوزه روانشناسی، راهکارهای مفیدی در این زمینه است.

به گزارش پایگاه خبری پزشکی ورزشی ایران، ۹ اردیبهشت مصادف با ۲۸ آوریل، به عنوان روز روانشناس و مشاور نامگذاری شده و همه ساله در در سراسر جهان، برنامه‌هایی برای معرفی هرچه بهتر این شاخه از علم و اهمیت بهداشت روان، برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.