چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان :

اولین آکادمی پزشکی ورزشی ایران امسال در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

آکادمی پزشکی ورزشی ایران

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از اتمام عملیات ساخت اولین آکادمی پزشکی ورزشی ایران در کرمانشاه تا اواخر امسال خبرداد.

دکتر امید قادری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، بااشاره به رشد قابل توجه ورزشکاران سازمان یافته استان در دو سال اخیر، بر ضرورت گسترش فضاهای درمانی و آموزشی حوزه ورزش استان تاکید کرد و گفت: هرچند در حال حاضر هیات پزشکی ورزشی استان خدمات ویژه‌ای را در بخش‌های ارتوپدی، تغذیه ورزشی، توانبخشی، فیزیوتراپی، انجام معاینات سلامت، تست های پزشکی ورزشی و ... به آحاد جامعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی ارائه می دهد، اما با افزایش تعداد ورزشکاران استان نیازمند گسترش این فضا هستیم.  

وی تاکید کرد: در این راستا از سال گذشته ساخت اولین آکادمی پزشکی ورزشی ایران با مساحت دو هزار متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد ریال آغاز شد.  

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان از پیشرفت فیزیکی مناسب این پروژه خبرداد و گفت: طبق برنامه ساخت این آکادمی اواخر امسال به پایان می رسد و باتوجه به اینکه هزینه احداث این آکادمی توسط ورزش و جوانان استان پرداخته شده، امیدواریم فدارسیون نسبت به تجهیز آن مساعدت لازم را داشته باشد.  

وی توجه ویژه به حوزه های آموزشی و پژوهشی ورزش را از فعالیت های اصلی این آکادمی عنوان کرد و یادآورشد: کمیته آموزش و پژوهش هیات پزشکی ورزشی استان در سالهای گذشته در تعاملی مطلوب و سازنده با باشگاه های ورزشی امکان بهره مندی ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان ورزشی را از خدمات آموزشی فراهم نموده، لذا با راه اندازی آکادمی پزشکی ورزشی استان خدمات نوین آموزشی بر اساس آخرین متدهای روز دنیا را خواهیم داشت.  

قادری تاکید کرد: همچنین در این آکادمی  دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت، سمینارهای علمی و آموزشی و همایش های مشترک با نهادهای علمی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.  
 

وی بابیان اینکه یکی از ماهیت های احداث این آکادمی توسعه آموزش برای پیشگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران و توسعه سلامت آنهاست، افزود: همچنین در این آکادمی پایگاه اطلاعات پزشکی ورزشکاران استان ایجاد خواهد شد.  

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در پایان وجود 85 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان را ضامن ایجاد جامعه ای بانشاط، سالم و با بهره وری بالا در کار و زندگی شخصی ذکر کرد و گفت: ارائه خدمات پزشکی ورزشی و آموزشی به این جامعه نیازمند حمایت و همراهی همه مسوولین استان و به ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.