یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

نگاهی به کمک فدراسیون های ورزشی به هموطنان سیل زده

کمک مردمی سیل زدگان

فدراسیون های پزشکی ورزشی ، موتورسواری و اتومبیلرانی ، نجات غریق، قایقرانی و اسکی روی آب و کوهنوردی به دلیل توانمندی های تخصصی در سیل های اخیر در ابعاد مختلف در یاری رساندن به سیل زدگان در استان هایی که درگیر این بلای طبیعی شدند ، حضور موثری داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، از همان آغازین روزهای بهار ۱۳۹۸ با دستور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، انسجام بسیار خوبی در بین فدراسیون های ورزشی ،هیات های استانی ،ادارات کل ورزش و جوانان استان ها،باشگاه ها و سازمان های مردم نهاد پدید آمد که منجر به خدمت رسانی خوبی به سیل زدگان شد .

فدراسیون پزشکی ورزشی ۳ میلیارد ریال کمک نقدی داشت و ۳۰ نفر از افراد متخصص را نیز برای سه استان درگیر با سیل اعزام کرد و از طریق هیات های استانی نیز کمک غیر نقدی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال داشت .

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ۲ کامیون و ۱۵ دستگاه خودروی آفرود به مناطق سیل زده فرستاد .

فدراسیون نجات غریق ۱۳ مراسم گلریزان را با همراهی هیات های استانی برگزار کرد و ۱۲ وانت با محتوای پوشاک،پتو،مواد بهداشتی و کنسرو به همراه ۱۰ ورزشکار ۱۵ ناجی غریق به همراه ۲ قایق به استان های سیل زده فرستاد و میزان کمک های غیر نقدی هیات های استانی نیز ارزشی معادل ۲۰۰ میلیون ریال داشت.

.فدراسیون قایقرانی و اسکی روی اب علاوه بر مراسم گلریزان و جکع آوری ۱۱۰ میلیون ریان کمک نقدی و ارسال ۲۳ محموله به ارزش میانگین ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک کرد .

این فدراسیون با استفاده حداکثری از تجهیزات موجود و با توجه به مرتبط بودن با موضوع قایق موتوری،قایق های کانوپولو ،کایاک و رفتینگ به همراه ۷۵ نیروی متخصص به مناطق سیل زده اعزام کرد.

فدراسیون کوهنوردی نیز میزان کمک های نقدی اش به ۶۰ میلیون ریال رسید و ۱ کامیون به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از اقلام مورد نیاز را به مناطق مختلف سیل زده فرستاد و هیات های استانی این فدراسیون از جمله هیات تهران،۱۲۰ میلیون ریال ،هیات گلستان ۷۰۰ میلیون ریال ،هیات بوشهر،هیات زنجان نیز کمک های غیر نقدی خود را به مناطق مختلف فرستادند .

وزیر ورزش و جوانان پیش از این بارها اعلام و تاکید کرده بود کمک اهالی ورزش و جوانان تا بازگشت شرایط عادی زندگی سیل زدگان ادامه خواهد داشت .

۱۱۰ سالن ورزشی نیز برای اختصاص به اسکان سیل زدگان توانست کمک زیادی را به ستادهای بحران کند .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.