دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

۵ اقدام برای پیشگیری از سکته مغزی

سکته مغزی

تحقیقات نشان می دهد که انتخاب گزینه های زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل ازcare۲ برخی از عوامل خطر مانند سن، ژن ها، وزن هنگام تولد، جنسیت و قومیت غیر قابل کنترل هستند. متمرکز شدن بر روی  بر عوامل غیرقابل کنترل که در بالا به آنها اشاره شد تنها به شما احساس ناامیدی می دهد. بهتر است به آنچه شما می توانید کنترل کنید توجه بیشتری داشته باشید.

اقداماتی که می توانید برای پیشگیری از سکته مغزی انجام دهید، به این شرح هستند:

۱-ترک سیگار

به گفته سازمان بهداشت جهانی، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سکته مغزی را تا دو برابر افزایش می دهد. نیکوتین موجود در سیگار فشار خون را افزایش می دهد در نتیجه خطر آسیب رساندن به عروق خونی را بالا می رود. سیگار کشیدن خون شما را غلیظ می کند و باعث ایجاد پلاک در شریان ها می شود. این اثرات مانع جریان خون به مغز شما می شود و در نتیجه خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می دهد.

۲-بالا بردن سطح فعالیت بدنی

عدم تحرک باعث بالا رفتن فشار خون و در نهایت موجب خطر سکته مغزی می شود. ورزش می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، گردش خون را بالا می برد.

۳-افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی

رژیم غذایی گیاهی احتمال ابتلا به عوامل خطر سکته مغزی، مانند دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

۴-خرناس را نادیده نگیرید

گاهی اوقات در خواب خرناس می کشیم شرایطی است که در طول خواب چندین بار تنفس قطع می شود. این وضعیت می تواند خطر سکته مغزی را با کاهش دادن اکسیژن و خون به مغز شما افزایش دهد. و ممکن است فشار خون شما را نیز افزایش دهد.

۵-داروها را قطع نکنید

اگر قبلا سکته کرده اید، حتما" داروهای تجویزی را ادامه دهید. افرادی که سکته مغزی را تجربه کرده اند مستعد هستند که سکته قلبی را هم تجربه کنند.

و در آخرعلائم هشدار دهنده سکته مغزی را جدی بگیرید:

 ضعف یا بی حسی روی صورت، پا یا دست، به ویژه در یک طرف بدن، مشکلات گفتاری و از دست دادن تعادل و هماهنگی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.