سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد؛

اجرای طرح سراسری "ترویج ورزش برای پیشگیری از فشار خون بالا "

غلامرضا نوروزی

همزمان با روز جهانی فشار خون، فدراسیون پزشکی ورزشی طرح سراسری " ترویج ورزش برای پیشگیری از فشار خون بالا" را در قالب برپایی ایستگاه های رایگان تندرستی اجرا می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در شرایطی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با روز جمعه ۲۷ اردیبهشت طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را در سراسر کشور آغاز می کند، دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، ضمن تمجید از اجرای این طرح مهم، تصریح کرد: بنا به آمارهای اعلام شده از طرف مسئولان وزارت بهداشت، حدود ۶۰ درصد مردم ایران یا چاق اند یا اضافه وزن دارند، ۷۵ درصد افراد بالای ۴۵ سال نیز دچار چاقی هستند و اضافه وزن دارند، حدود ۲۳ درصد مردم کشور شدیدا چاق هستند و این آمارها که گویای فقر حرکتی مردم است نگران کننده بوده و ریشه بسیاری از بیماری های غیر واگیر همین مساله است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: امروزه نقش ورزش در پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله فشار خون بالا بر کسی پوشیده نیست و ترویج ورزش به عنوان یک عامل بازدارنده از ابتلا به این بیماری ها ضرورتی انکار ناپذیر است.

دکتر نوروزی با بیان اینکه  حدود ۱۵ میلیون نفر از مردم ایران به فشارخون بالا مبتلا هستند، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و آمارهای فوق و همچنین وظیفه ذاتی فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی و سیاست های وزارت ورزش و جوانان مبنی بر توسعه ورزش همگانی، همزمان با روز جهانی فشار خون طرح سراسری ترویج ورزش برای پیشگیری از فشار خون بالا را با برپایی ایستگاه های رایگان تندرستی در سراسر کشور اجرا می کنیم.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: در این ایستگاه ها ضمن کنترل فشار خون مراجعان، مشاوره های پزشکی ورزشی لازم نیز به عموم مردم ارائه می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.