شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

در کرمانشاه برگزار شد؛

اولین سمینار آموزشی ویژه مربیان مدارس فوتبال

قادری

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی و با همکاری هیأت فوتبال اولین سمینار آموزشی ویژه مربیان مدارس فوتبال با حضور گسترده مخاطبین برگزار شد.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران در این سمینار آموزشی که با هدف ارتقاء سطح دانش مربیان جهت ارائه خدمات آموزشی مطلوب به علاقه مندان به رشته فوتبال در مقاطع سنی مختلف مباحث تخصصی در حوزه تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزشی، رابطه والدین، مربی و ورزشکار، آشنایی با آسیب های ورزشی و ارزیابی های ناهنجاری اسکلتی ارائه شد. 

دکتر امید قادری سرپرست هیأت پزشکی ورزشی در مراسم افتتاحیه این سمینار آموزشی ضمن اشاره به ضرورت توسعه آموزش جهت افزایش عملکرد، بهبود و کارایی ورزشکاران در میادین رقابتی و تمرینات ورزشی گفت: رشته فوتبال با 14 هزار ورزشکار اولین رشته پرطرفدار استان است  به گونه ای که در سال گذشته نیز با رشد 25 درصدی سهمی مهم در توسعه ورزش و افزایش ورزشکاران داشته است. 

دکتر قادری افزود: فوتبال 16 درصد کل جمعیت ورزشکاران سازمان یافته استان را به خود اختصاص داده و امروز سهم مهمی در توسعه و رشد اقتصاد ورزش برعهده دارد و این رشته ورزشی هم اکنون زمینه ساز ایجاد شادی و نشاط در جامعه است و به یقین در توسعه ورزش شهروندی و قهرمانی اهمیت ویژه ای در آینده خواهد داشت.

سرپرست هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه به لزوم تعامل سازنده و مثبت با هیأت ها و باشگاه های ورزشی جهت گسترش ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: هیأت پزشکی ورزشی در زمینه ارائه خدمات تشخیصی، مشاوره ای، آموزشی، درمانی و توانبخشی در کلینیک های تخصصی با حضور پرسنل مجرب، کارآزموده، متخصص و متعهد با اهتمام جدی در خدمت آحاد جامعه ورزش خواهیم بود و رشته فوتبال نیز به لحاظ جایگاه ویژه ای که در استان دارد، بسیار مودر توجه قرار می گیرد.

دکتر قادری موفقیت حوزه پزشکی ورزشی را در زمینه آموزش و ارائه خدمات مطلوب در کرمانشاه حاکی از همدلی و همراهی همه ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و هیأت ها و باشگاه های ورزشی دانست و اذعان داشت: نقش مربیان در رشد و توسعه استعدادهای این دیار بسیار پراهمیت است و امروزه همگان به این باور رسیده ایم که چرخه موفقیت ورزشکاران می تواند با خدمات پزشکی ورزشی تکمیل شود. 

در  ادامه این مراسم علی محبی رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه و علیرضا صیدی مدرس برجسته دوره های مربیگری فوتبال و مسوول کمیته آموزش نیز در سخنانی از برنامه ریزی های صورت گرفته جهت نظارت و کنترل فعالیت های مدارس فوتبال با رویکرد دانش افزایی و ارتقاء سطح خدمات آموزشی به منظور توسعه ورزش فوتبال در بعد قهرمانی اشاره کردند و از همکاری صورت گرفته با هیأت پزشکی ورزشی تشکر و قدردانی نمودند.

قابل ذکر است این سمینار آموزشی روز پنج شنبه مورخ 26 اردیبهشت ماه با حضور 200 نفر از مربیان مدارس فوتبال در سالن آمفی تئاتر حضرت ولی عصر ( عج) و برگزار و  دکتر مژگان سعیدی در حوزه روانشناسی ورزشی، فرید اردیخانی در حوزه تغذیه ورزشی و دکتر حسن صفی خانی در بخش ارزیابی اسکلتی و آسیب شناسی ورزشی به تدریس پرداختند.

عکس : مهدی حشمتی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.