یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

برنامه نامزد نهایی ریاست وادا اعلام شد؛

افزایش تعداد آزمایشگاه ها و تشدید برنامه های کنترلی

ویتولد بنکا

نامزد نهایی ریاست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ یکی از اصلی ترین برنامه های خود را افزایش شمار آزمایشگاه های مورد تایید این نهاد در اقصی نقاط جهان و همچنین تشدید برنامه های کنترلی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی به نقل از اینسایدگیمز، وزیر ورزش و گردشگری لهستان که سال آینده در جایگاه فعلی سرکریگ ریدای به عنوان رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) می خواهد که یکی از آزمایشگاه های معتبر و تمام عیارWADA را در کنیا تایید کند.

ویتولد بنکا که برای رسیدن به عنوان تنها نامزد ریاست وادا رقیب جدی خود یعنی مارکوس دیاز از جمهوری دومینیکن را پشت سر گذاشت، در حاشیه جلسه هیات مدیره WADA در مونترال، گفت: نهایت تلاشم را برای برگزاری جلسات WADA با احترام به تمامی اعضا انجام خواهم داد.

Bańka در خصوص آزمایشگاه های ضد دوپینگ گفت: "ما باید جاهای خالی در مسیر مبارزه با دوپینگ را حذف کنیم. تمایل دارم با کشور آفریقا همکاری کنم. برای مثال مایلم به کنیا کمک کنم تا تاییدیه یک آزمایشگاه معتبر و تمام عیار را از وادا دریافت کنم.

وی با بیان اینکه وادا باید در رویکرد آزمایشگاه ها بیشتر وفعالانه تر عمل کند، افزود: در حال حاضرحدود 30 آزمایشگاه معتبر داریم، اما ورزش دنیا بسیار گسترده است و باید این تعداد آزمایشگاه را افزایش دهیم البته به دنبال افزایش کنترل ها نیز در این مسیر هستم.

انتظار می رود ویتولد در کنفرانس جهانی دوپینگ در ورزش که اوایل ماه نوامبر در لهستان برگزار می شود به عنوان رئیس جدید وادا برای یک دوره سه ساله انتخاب شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.