دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

به مناسبت روز جهانی کنترل فشار خون انجام شد؛

ارایه خدمات رایگان به ۳۰۵ نفر در گلستان

ایستگاه فشار خون

همزمان با روز جهانی کنترل فشار خون، طرح سراسری ترویج ورزش در پیشگیری از فشار خون بالا در گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی گلستان، رییس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان گفت : در این طرح ۳۰۵ نفر از خدمات پزشکی ورزشی این هیئت بهره مند شد. 

دکتر علی اصغر آیت اللهی افزود : طرح سراسری ترویج ورزش در پیشگیری از فشار خون بالا، در قالب ایستگاه تندرستی در دو محل مصلی نماز جمعه گرگان و دانشگاه علمی کاربردی مرکز گرگان ۳ برگزار شد. 

وی تصریح کرد: در ایستگاه تندرستی، اندازه گیری فشار خون و مشاوره تغذیه ای و پزشکی ورزشی به صورت رایگان به افراد ارائه شد که ۲۲۰ نفر خانم و ۸۵ نفر آقا بوده اند. 

وی خاطر نشان کرد: فشار خون بالا و ورزش نکردن ارتباط نزدیکی با هم دارند و از طرف دیگر ورزش کردن می تواند به پایین آوردن فشار خون در افراد دچار پرفشاری خون کمک کند. 

آیت اللهی اظهار داشت: ورزش نه تنها عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد بلکه می تواند به خوبی فشار خون را کاهش دهد که کلید افزایش فواید ورزش پیروی کردن از برنامه ی ورزشی منظم و مفرح و دنبال کردن بدون وقفه و طولانی مدت آن است.

رییس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان در پایان گفت: در راستای ترویج ورزش در پیشگیری از فشار خون بالا، برنامه های متعددی در دستور کار هیئت قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.