چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

خوراکی های ضد آلرژی فصلی

آناناس

آیا تجربه چشم های خارش دار و گلو خراشیدگی داشته اید؟ عطسه؟ آبریزش بینی؟ اگر چنین وضعی دارید از آلرژی های فصلی رنج می برید.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی به نقل ازCARE۲ ، در اینجا چند ماده را معرفی می کنیم که بدون نیاز به مصرف دارو، آلرژی فصلی را از بین می برند.

قاصدک

کبد ما در مقابله با عوامل استرس زای محیطی مانند گرده بیش از حد موجود در هوا به حمایت نیاز دارد. مصرف گیاه قاصدک می تواند به بدن ما کمک کند تا التهاب بیش از حد را پردازش کند که هم سیستم ایمنی هم کبدتان را تقویت.

عسل خام + گرده زنبور عسل

شاید غیر قابل باور باشد اما  گرده زنبور عسل واقعا" می تواند آلرژی های گرده خود را تسکین دهد. زنبورها این گرده ها را از گیاهان اطراف محل زندگی خود جمع می کنند و آنزیم ها را برای تولید عسل  تولید می شود و در نهایت یک واکسن کوچک برای سیستم ایمنی بدن می باشند. شما مقادیر کم این مواد محرک قابل هضم را مصرف می کنید تا بدنتان بتوانند سیستم ایمنی خود را فعال کنند.

عسل های محلی و گرده زنبور عسل بهترین کار می کنند (زیرا آنها به شما کمک می کند تا تحمل به گیاهان بومی در منطقه خود را ایجاد کنید)، اما محصولات زنبور عسل منطقه ای و پایدار می تواند حمایتی نیز باشد.

آب آناناس

آناناس حاوی مقادیر بالایی از برملائین آنزیم است که دارای خواص ضد انعطاف پذیری طبیعی و ضد التهابی است. برملائین همچنین آنزیمی است که باعث می شود آب آناناس برای هضم مفید باشد، به تجزیه سریع پروتئین ها کمک می کند و روند هضم را ساده می کند.

زردچوبه

التهاب بدن ریشه در علائم آلرژی های فصلی دارد و زردچوبه حاوی مقادیر زیادی از خاصیت های ضد التهابی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.