یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

اعجوبه ورزش چین نامزد نایب رئیسی وادا شد

YANG

" یانگ یانگ" ملی پوش سابق اسکیت سرعت(بازی های زمستانی) چین و دارنده ۵۵ مدال بازی های المپیک زمستانی و مسابقات جهانی نامزد سمت نایب رئیسی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) شد.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، کنفرانس جهانی دوپینگ در ورزش در شرایطی۱۴ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری(۵ تا ۷ نوامبر ۲۰۱۹) در کاتوویچ لهستان برگزار می شود که در حاشیه این کنفرانس هیات مدیره وادا رئیس و نایب رئیس این نهاد را انتخاب می کنند. در این راستا پس از آنکه " ویتولد بنکا"  وزیر ورزش و گردشگری لهستان و قهرمان پیشین دو ۴۰۰*۴ متر یونیورسیاد جهان و مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال اروپا برای ریاست نامزد شد، حالا از مقر وادا خبر می رسد که  یکی از اسطوره های ورزش چین خانم یانگ یانگ که کوله باری از افتخار را در بازی های المپیک زمستانی و مسابقات جهانی به همراه دارد، برای پست نایب رئیسی کاندیدا شده است.

یانگ یانگ ۴۳ ساله حد فاصل سال های۲۰۰۲-۱۹۹۷ به عنوان ملی پوش اسکیت سرعت چین در بازی های المپیک زمستانی ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز، در مسابقات جهانی و در مواد مختلف این رشته ۲۸ طلا، ۹ نقره و ۵ برنز و در بخش تیمی مسابقات جهانی طلا و ۴ نقره یعنی در مجموع ۵۵ مدال کسب کرده است.

این اعجوبه ورزش چین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ عضو کمیسیون بازاریابی کمیته بین المللی المپیک(IOC) و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ عضو کمیسیون ورزشکاران وادا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.