شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

پیاده روی همیشه و برای همه خوب نیست

۷ درد هنگام پیاده روی را جدی بگیرید

آیا هر چه قدر پیاده روی بیشتری داشته باشیم بهتر است؟

پیاده روی و قدم زدن بدون شک یکی از بهترین تمرینات است که هر کسی می تواند انجام دهد. مطالعات نشان داده اند که سلامت قلب را بهبود می بخشد، باعث کاهش استرس، کاهش وزن می شود.همچنین یک تمرین خوب برای  جوانان و افراد چاق   است که فشار زیادی هم بر روی بدن وارد نمی کند.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی به نقل ازLIVESTRONG  ، با این حال پیاده روی همیشه هم نمی تواند یک تمرین بدون درد و آسیب باشد , و این به نوبه خود تعجب آور است و اکثر افراد هم به این آسیب ها توجه نمی کنند ونمی دانند که این درد ها می تواند نشانه مشکلات جدی باشند.

درد شصت پا

درد در قسمت انگشت بزرگ پا می تواند به این معنی باشد که شما پینه پا دارید.پینه ها معمولا به علت عدم تعادل استخوان در انگشت کوچک یا بزرگ است که باعث درد و تورم می شود.اگر کفش های تنگ یا تخت و یا با قوس کم بپوشید باعث می شود که پینه ها بیشتر شوند

درمان: اگر کفش های راحت تر بپوشید پینه ها بهبود می یابند هر روز بر روی انگشت آسیب دیده به مدت بیست دقیقه یخ بگذارید توجه داشته باشید که در موارد جدی ممکن است نیاز به درمان فیزیوتراپی یا جراحی داشته باشند.

درد پاشنه

هر زمان که می خواهیم گام برداریم و راه برویم پاشنه پا اولین قسمت از بدن است که با زمین تماس  و برخورد دارد و درد این قسمت باعث می شود راه رفتن غیر ممکن شود. درد ناشی از پاشنه پا تا جلوی پا در حین پیاده روی، نشانه ای از  فاشیای پلانتار است این عارضه بر اثر التهاب بافت محکمی که پاشنه پا را به پنجه متصل می‌کند، ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که نادیده گرفتن درد پاشنه می تواند منجر به جراحات دچار مصدومیت شود چرا که دیگر نمی توانید پیاده روی کنید.

درد ماهیچه های ساق پا

اکثر مواقع از درد عضلات پشت ساق پا  به علت سفت شدن عضله رنج می بریم. کشش عضله های این قسمت به طور مرتب این نوع درد را می تواند کاهش دهد. با این حال ، درد عضلات ساق پا نیز می تواند نشانه ای از بیماری سرخرگ  خارجی باشد. وضعیتی که توسط محدود شدن شریان های محیطی مشخص می شود، عمدتا بر عضلات پا تاثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که درد هنگام راه رفتن شدیدتر می شود و هنگام استراحت می رود.این درد می تواند در قسمت پا ، ران ها و ناحیه لگن هم بروز کند. بیماری های عروقی ناشی از آترواسکلروز آئورت شکمی، آرتریت ایلایک و پایین اندام که منجر به تنگی یا انسداد رگ می شود.

درد پایین کمر

اگر در حین راه رفتن درد کمر را تجربه کنید، احتمالا شما مشکلات موضعی دارید. وضعیت نامناسب فشار بر ستون فقراتتان را افزایش می دهد که باعث کمر درد می شود. درد ممکن است در اثر پاره شدن عضلات پشتی باشد که در این صورت باید ورزش را متوقف کرد.

درد ساق پا

درد ساق پا می تواند به این معنی باشد که فشارهای زیادی بر روی ساق پایتان وجود دارد.به خصوص زمانی که پیاده روی طولانی بدون گرم کردن و تمرین آماده سازی قبلی باشد.در این موارد با استراحت دو هفته ای  یا کمتر راه رفتن می توانید درد را مدیریت کرده و از بین ببرید البته اگر این دردها بعد از دو هفته از بین نرود باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درد زانو

آیا زانو شما هر بار که قدم بر می دارید لرزش دارد؟ ممکن است نشانه ای از تاندونیت باشد که  التهاب تاندون در زانوی شماست.

درد لگن

اغلب اوقات، دشوار است که علت واقعی درد کمر را دقیقا مشخص کنید، زیرا علل بالقوه بسیاری وجود دارد. اما اگر یک پا بلند بردارید یا بیش از حد پیاده روی کرده اید می توانید به این معنی است که شما بورسیت دارید.( بورسیت تروکانتر از علل شایع درد لگن است. بورسیت تروکانتر به معنی التهاب بورس روی تروکانتر بزرگ بوده و میتواند موجب احساس درد در قسمت خارجی لگن شود. بورس ها کیسه هایی با دیواره بسیار نازک هستند. در بدن انسان این کیسه ها در بین بافت هایی قرار می گیرند که روی یکدیگر حرکت کرده و می لغزند.)

راه حل: پیاده روی خود را کاهش دهید و تمریناتی مانند دوچرخه سواری و شنا کردن، را انجام دهید تا زمانی که درد از بین برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.