یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

نقش گردو در کاهش فشار خون

گردو

تازه ترین تحقیقات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد افزودن گردو به وعده های غذایی نه تنها باعث کاهش چربی اشباع شده اند، بلکه یک روش موثر برای کاهش فشار خون بالا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل ازCAR2، گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین سایر ترکیبات ترمیم کننده قلب شناخته شده به عنوان پلی فنول هستند. فقط یک چهارم فنجان گردو حاوی 2700 میلی گرم امگا 3 است بنابراین گردو بیشتر از سایر غذاهای دیگر که حاوی این چربی های قدرتمنداند امگا 3 دارد، گردو همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. با این حال، بر خلاف بسیاری از مواد غذایی که حاوی این مواد مغذی با ارزش هستند، گردوها منحصر به فرد هستند، زیرا محتوای ویتامین E است.

 علاوه بر این، تحقیقات در مجله پزشکی Circulation نشان می دهد که اسید های چرب امگا 3 مانند آنهایی که در گردو یافت می شوند حتی می توانند به بهبود قلب کمک کنند و برخی از آسیب های ناشی از حمله قلبی را از بین ببرند.

مهم است که گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و همچنین میزان چربی اشباع را در رژیم غذایی خود کاهش دهید تا به کاهش فشار خون کمک کنید. چربی اشباع شده در بسیاری از غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، گوشت خوک، گوشت فرآوری شده، گوشت گاو، سوسیس، پنیر و سایر محصولات لبنی یافت می شود و چندین مورد را نام می برد.

گردو تازه را می توانید به  سالاد، ماست و یا کاسه میوه خرد شده و پنیر صبحانه خود  اضافه  کنید .

 توجه داشته باشید که داروهای فشار خون را نباید بدون تایید پزشک شما متوقف شود، زیرا گاهی اوقات ممکن است به حملات قلبی منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.