دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

ارتباط سرطان سینه با سلامت روده

سرطان

هرچند ترک سیگار، خوردن یک رژیم غذایی گیاهی، تمرین، کاهش استرس و حذف مواد شیمیایی مضر می توانند در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه موثر هستند اما به تازگی تحقیقات نشان می دهد که روده ممکن است عامل اصلی در تشخیص سرطان سینه باشد.

 به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، بر اساس تحقیقی که Journal of Cancer منتشر کرده است، محققان دریافته اند که باکتری های مضر موجود در روده باعث التهاب می شوند و سرعت گسترش سرطان سینه را افزایش می دهند. این تحقیق هنوز در مرحله ابتدایی خود است، بنابراین ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که خوردن غذاهای غنی تر و با پروبیوتیک ها می تواند به درمان دیس بایوئید و جلوگیری از سرطان پستان کمک کند، اما نقش باکتری های مضر، روده و سرطان را نشان می دهد.

تحقیقات پیشین در مورد انواع سرطان ممکن است برخی از سرنخ ها را داشته باشد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی  Hepatogastroenterology  مصرف مکمل پروبیوتیک باعث بهبود روده افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ می شود. دانشمندان نتیجه گرفتند که یافته های آنها «امکان پیشگیری از کارسینوم کولورکتال با پروبیوتیک ها» را نشان می دهد.

پروبیوتیک ها می توانند نقش عامل ضد سرطان، حداقل با سرطان روده بزرگ، و همچنین به طور بالقوه بهبود اثربخشی شیمی درمانی و کاهش ناتوانی پرتودرمانی در درمان سرطان، بازی کنند.

نکات کلیدی

-از مواد غذایی بسته بندی شده یا فرآوری شده حاوی دی اکسید تیتانیوم اجتناب کنید.

 تحقیقات نشان می دهد که این عنصر، باکتری های روده تان را بر علیه  شما کرده و به سلاح های بیماری تبدیل می کند.

-مصرف قند خود را کاهش دهید. شکر از باکتری ها و مخمر های مضر تغذیه می کند. حذف شیرینی ها مسیر درستی برای بهبود و سلامتی است.

-داشتن یک رژیم غذایی گیاهی. رژیم غذایی میکروارگانیسم هایی که ساکن روده هستند را در کمتر از دو روز تغییر می دهد،

-گوشت و لبنیات کمتری بخورید. مطالعه دانشگاهی دانشگاه هاروارد نشان داد که مصرف گوشت یا لبنیات بر نوع و فعالیت میکروارگانیسم ها که التهاب روده افزایش می دهد تأثیر می گذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.