پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

همگام با بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرکرد برگزار شد

دوره آموزشی تاثیر ورزش بر تنظیم فشار خون

دوره آموزشی تاثیر ورزش بر تنظیم فشار خون - چهار محال وبختیاری

هیات پزشکی ورزشی استان چهار محال وبختیاری همگام با بسیج ملی کنترل فشارخون دوره آموزشی تاثیر ورزش بر تنظیم فشارخون را ویژه دست اندرکاران ورزش برگزار کند.

به گزارش دفتر چهار محال و بختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، هیات پزشکی ورزشی دوره آموزشی تاثیر ورزش بر تنظیم فشار خون را  با تدریس  دکتر رحیمی با حضور 50 نفر شرکت کننده در کلاس آموزشی اداره کل ورزش و جوانان برگزار کرد.

 با توجه به اینکه فعالیت جسمی منظم باعث می شود که عضله قلب قوی‌تر باشد. قلب قوی‌تر مقدار بیشتری خون را با تلاش کمتری تلمبه می‌کند. اگر قلب با فشار کمتری بتواند خون را تلمبه کند، نیروی وارد بر شریان‌ها کاهش می‌یابد و فشار خون‌ پایین می‌آید.

پس برای اینکه فشار خون‌ را پایین نگهدارید، باید به ورزش کردن ادامه دهید. حدود یک تا سه ماه طول می‌کشد تا اثر ورزش منظم بر پایین آوردن فشار خون خود را نشان دهد. اما این اثر تا هنگامی ادامه خواهد یافت که شما ورزش‌تان را قطع نکنید.
در این کلاس دکتر رحیمی در خصوص تنظیم فشار خون با حرکات ورزشی مناسب و علایم بالا رفتن فشار خون ،  و ترغیب ورزشکاران به ورزش آموزش های لازم را ارائه کرد. و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی شرکت اعطا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.