پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی قزوین:

باید برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها ورزش در سبد زندگی مردم قرار گیرد

مجمع انتخاباتی هیأت پزشکی قزوین

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، تمرکز زدایی را از مهم ترین سیاست های این فدراسیون عنوان کرد و گفت: در این راستا اختیارات لازم به استان ها واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، به نقل از ایرنا دکتر غلامرضا نوروزی روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیأت پزشکی ورزشی قزوین، افزود:با این اقدامات بسیاری از استان‌ها از جمله قزوین از نظر درمانی و سخت افزاری به پیشرفتهای خوبی دست یافته و از مرکز بی نیاز شده‌اند.

وی اظهار داشت: استان قزوین در چند سال گذشته با اقدامات مؤثری که داشته به خوبی در جهت کاهش تمرکز حرکت کرده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های دکتر سعید اسکویی رئیس سابق هیأت پزشکی ورزشی قزوین اضافه کرد: پزشکی ورزشی قزوین همچنان جای پیشرفت دارد و علاوه بر امکانات زیر ساختی در حال توسعه مرکز استان، باید به تدریج شهرستان‌های تابعه نیز تجهیز شوند.

دکتر نوروزی ادامه داد: توجه ویژه به شهرستانها برای افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته همت خاصی می‌طلبد که از رؤسای هیأت‌ها انتظار داریم در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی همچنین بر نظارت ویژه بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی توسط هیأت‌ها تاکید کرد و گفت: آمبولانس و پزشکان دوره دیده در مسابقات مهم ورزشی باید حضور داشته باشند.

دکتر نوروزی افزود: ساماندهی ورزشکاران و برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های پزشکی و ورزشی و ایجاد مرکزی در استان‌ها از جمله فعالیت‌های فدراسیون بوده تا بتوانند جوابگوی جامعه ورزشی باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: باید برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها ورزش را در سبد زندگی مردم قرار دهیم و در صورت مصدومیت ورزشکاران، فدراسیون پزشکی ورزشی پشتیبان ورزشکاران است.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین نیز در این نشست با تاکید بر نظارت و سرکشی از باشگاه‌های ورزشی توسط هیأت پزشکی ورزشی گفت: با این نظارت‌ها باید تلاش شود هیچ ورزشکاری بدون بیمه ورزشی کار نکند.

عباس علایی مقدم از هیأت پزشکی ورزشی خواست در یک هم افزایی قوی با دانشگاه علوم پزشکی، حمایت دستگاه بهداشت و درمان را نسبت به فعالیت های ورزشکاران جلب کند تا زمینه سلامت ورزشکاران و همچنین مردم فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه هیأت پزشکی ورزشی باید در مسائل علمی ورزش ورود جدی داشته باشد اضافه کرد: مربیان ما باید در جهت تمرین دهی و آموزش تمرین‌ها گام بردارند و آسیب‌های جزئی نیازمند درمان سریع نیز به قدری جدی گرفته شود که به آسیب بلند مدت منجر نشود.

علایی مقدم افزود: تمام فعالیت‌های این هیأت باید به این مرحله برسد که آمار مصدومیت‌ها پایین بیاید و اگر مربی با دانش بالایی کار نکند با مصدومیت ورزشکار علاوه بر از بین رفتن سلامت او مدال قهرمانی نیز از دست استان خارج می‌شود.

در این مجمع محمدرضا مدبر با کسب حداکثر آرا به مدت چهار سال به ریاست هیات پزشکی ورزشی قزوین انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.