چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

نکات کاربردی برای کنترل بیماری کرون(یک نوع التهاب روده)

کرون

بیماری کرون یک بیماری التهابی روده است در اینجا نکاتی برای کنترل بیماری کرون را ارائه می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل ازverywell heallth   ، علت این بیماری ناشناخته است. تحقیقات پزشکی نشان می دهد که ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، عوامل محیطی و سیستم ایمنی بدن همه در پیشرفت این بیماری نقش دارند. با این حال ، کنترل بیماری کرون چگونه است؟

این بیماری می تواند سلامت هر بخشی از دستگاه گوارش را به خطر اندازد. اغلب باعث التهاب ، اسهال ، خستگی و از بین رفتن اشتها می شود. شدت بیماری کرون می تواند از خفیف تا شدید باشد ، و علائم آن بسته به بیمار متفاوت است. به طور کلی ، درمان این بیماری معمولاً شامل ترکیبی از دارو و سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی اس و مثل بسیاری از بیماری ها ورزش منظم می‌تواند به بیمار کمک کند تا احساس خوبی داشته باشد. بنابراین به بیماران کرون پیشنهاد می‌شود روزانه به ورزش‌های هوازی بپردازند.

1-برای کنترل بیماری کرون اقدامات درمانی انجام دهید.

اولین قدم برای کنترل بیماری کرون ، پیروی از اقدامات درمانی است که توسط پزشک انجام می شود. حتی اگر علائم شروع به بهبود کنند ، لازم است مصرف دارو برای جلوگیری از عود یا عوارض ادامه یابد.

2-خود درمانی نکنید.

بسیار مهم است که همیشه قبل از مصرف هر نوع داروی جدید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

بعضی از داروها عوارض جانبی دارند و می توانند هنگام استفاده با هم عوارض جانبی ایجاد کنند.

3-یک رژیم غذایی سالم و متنوع را برای کنترل بیماری کرون حفظ کنید.

بخش مهمی از درمان بیماری کرون کنترل رژیم غذایی شما است. لازم است غذای سالم بخورید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا از عوارض ناشی از این بیماری به طور مناسب جلوگیری یا بهبود یابد.

به طور کلی ، لازم است که این مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

کربوهیدراتها

ویتامین ها و مواد معدنی

پروتئین ها (از گوشت های بدون چربی ، ماهی و منابع گیاهی

از طرف دیگر ، شما باید از هر غذایی که التهاب را بدتر کند ، خودداری کنید. برخی از این مواد غذایی که باید از آنها پرهیز کنید شامل چربی های اشباع شده ، گوشت قرمز ، لبنیات پرچرب ، مواد غذایی سرخ شده ، غذاهای بی کیفیت مانند فست فودها و قند است.

4- برای رفع درد از مصرف داروهای مسکن یا دارو خودداری کنید.

مصرف برخی از مسکن ها می تواند برای افرادی که از بیماری کرون رنج می برند ، عوارضی ایجاد کند.

5- مصرف پروبیوتیک ها را بیشتر کنید.

پروبیوتیک ها می توانند به تسکین برخی از علائم این بیماری کمک کنند. آنها مملو از باکتری های خوبی هستند که به بازگرداندن میکروبی روده کمک می کند. به همین دلیل پروبیوتیک ها به کنترل التهاب ناشی از بیماری کرون کمک می کنند.

برخی غذاهای حاوی پروبیوتیک عبارتند از:

ماست طبیعی

کفیر

کلم ترش

ترشی

چای کامبوچا

6-غذاهای پرهیبوتیک بخورید.

افزایش مصرف غذاهای پربیوتیک همچنین به مقابله با اثرات و علائم این بیماری کمک می کند.غذاهای پربیوتیک شامل موز ، مارچوبه و تره فرنگی است. این مواد غذایی مواد مغذی را برای باکتریهای سالم موجود در روده فراهم کرده و رشد آن را تقویت می کنند.

7-استرس خود را کنترل کنید.

مشکلات روده می تواند در مواقع استرس بدتر شود. اگرچه ممکن است کشش به نظر برسد ، اما استرس بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. بنابراین ، توصیه می شود روش های آرامش بخش مانند یوگا ، مدیتیشن یا تای چی را تمرین کنید.

8-از دخانیات خودداری کنید.

افرادی که سیگار می کشند مشکل بیشتری در مدیریت بیماری کرون دارند. اجزای سمی دخانیات فقط روده را تحریک کرده و عود بیماری را افزایش می دهد.

9- بدانید کدام غذاها بیماری کرون را تشدید می کنند.

برخی از غذاها وجود دارند که بیماری را تشدید می کنند و کنترل آن را سخت تر می کنند.اگر در مدیریت بیماری کرون مشکل دارید ، بهتر است از غذاهای زیر اجتناب کنید:

 غذاهای فرآوری شده یا غذاهای فست فودی

آرد تصفیه شده

محصولات لبنی پر چرب

میوه هایی که سرشار از فیبر هستند

نوشیدنی های قندی و نوشابه.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.