سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

دکتر باقری مقدم در تشریح آخرین وضعیت صخره نورد خردسال عنوان کرد:

جدی نبودن آسیب مغزی آرمان غیاثی/ خونریزی داخلی به دلیل آسیب شکم

آرمان غیاثی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان که به نمایندگی از دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بر بالین آرمان غیاثی حضور یافته بود،  شرایط جسمی این ورزشکار آسیب دیده را تشریح کرد.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در باره آخرین شرایط ارمان غیاثی ورزشکار هشت ساله ای که در جریان مسابقات صخره نوردی فولادشهراصفهان دچارحادثه ورزشی شد ، اظهار کرد: آرمان غیاثی متاسفانه در کما به سر می برد و دچار آسیب مغزی و شکمی شده است. در بحث آسیب مغزی مساله زیاد شدید نیست و امیدواریم به حالت طبیعی برگردد. اما متاسفانه دچار آسیب شکمی شدیدی شده که منجر به خونریزی داخلی و در نهایت خارج کردن طحال شده است. با توجه به مصرف داروهایی صورت گرفته و همچنین ضربه وارد شده، وی هوشیار نیست، اما امیدواریم شرایط بهتری به دست آورد.

وی افزود: در سی تی اسکن مغزی که از آرمان گرفته شده آسیب جدی نشان داده نشده است و امیدوارم هستیم که شرایط مغزی خوبی به دست آورد.

وی در خصوص بحث نظارت بر اماکن ورزشی و باشگاه‌ها گفت: بحث ایمنی در اماکن ورزشی بسیار مهم است، علاوه بر این مورد که رسانه ای شد، چندی پیش نیز باز هم متاسفانه در بازی پرسپولیس یک پسر بچه آسیب دید و دچار برق گرفتگی شد، بنابراین بحث ایمنی تجهیزات و اماکن ورزشی بسیار اهمیت دارد؛ به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان از نظر سیستم بازرسی‌ها، علاوه بر بازرسی‌های مستمری که وجود دارد، توصیه می کنیم که توجه بیشتری روی بحث صدور مجوزها و ایمنی اماکن ورزشی، تجهیزات ورزشی، استاندارد بودن دستگاه‌ها و فواصل آن‌ها در سالن و بازید مکرر دستگاه ها و خارج کردن دستگاه‌های معیوب از سیستم به روز کردن آن‌ها شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا از سوی هیات، بازرسی و نظارتی بر این گونه برنامه ها می شود،تصریح کرد: هیات پزشکی ورزشی در خصوص صدور مجوز اماکن به جز مراکز حرکات اصلاحی و ماساژ ، نمی‌تواند نظارت مستقیم و یا دخالتی داشته باشد، اما در بخش نظارت، بحث نظارت بر مسابقات و راه اندازی اماکن جدید را همیشه دنبال می کنیم، امیدوارم این قضیه موجب شود بحث بازرسان سلامت در مسابقات باز شود و بازرسان بتوانند در این خصوص در تمام مسابقات حضور مستمر و منظمی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.