پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷

دکتر محمدی:

طرح نسخه ورزشی ویژه بیماران دیابتی در اصفهان اجرا می شود

اجرای طرح نسخه ورزشی ویژه بیماران دیابتی و پر فشار خونی در اصفهان

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان از اجرای طرح نسخه ورزشی برای کنترل و پیشگیری از بیماری های دیابت و پرفشار خونی در شهر اصفهان خبرداد.

مهدی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار شهروندان مبتلا به دیابت و بیمارهای مرتبط با فشار خون که متاسفانه این آمار هر روز رو به افزایش است به دنبال طرحی برای پیشگیری و کنترل آن هستیم. به همین منظور در راستای مسئولیت اجتماعی و اولویت قرار دادن سلامت شهروندان و ورزشکاران که از برنامه‌های اصلی ما است در نشست مشترک آکادمی علوم لوافان و نماینده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد تفاهم نامه ای برای بررسی و رسیدگی این موضوع بین طرفین منعقد شود.

وی افزود: در فاز اول مرحله نخست "طرح نسخه ورزشی" که از نیمه مهرماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد، مقرر شد تمام شش مرکز بهداشتی شمال شهر اصفهان جهت شناسایی و توجیه بیماران دیابتی و پرفشار خونی این افراد را به مرکز ارجاع دهند تا مراحل اولیه این طرح زیر نظر متخصصان پزشکی ورزشی و کارشناسان حرکات اصلاحی و فیویزلوژی انجام شود.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این افراد تمرینات مرتبط و متناسب با بیماری خود را در این طرح انجام می دهند، در فاز دوم که به آموزش اختصاص دارد به افرادی که دارای مدرک کارشناسی در رشته تربیت بدنی هستند فراخوان داده می شود و پس از بررسی و گزینش آنها،  نفرات منتخب انتخاب می شوند تا زیر نظر متخصصان پزشکی ورزش، حرکات اصلاحی و فیزیولوژی در طرح نسخه ورزشی قرار گیرند تا بتوانند به صورت مستقیم در مراکز به ارائه خدمات بپردازند.

محمدی خاطر نشان کرد: فاز سوم طرح برای ما بسیار اهمیت دارد، و از سال آینده با فعال کردن تمام مراکز بهداشتی شهر اصفهان و استان اجرایی می شود تا بتوانیم تحول بزرگی در راستای ارائه خدمات به بیماران دیابتی و پرفشار خونی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.