پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

پنل بدنسازی در چهاردهمین کنگره پزشکی ورزشی

دکتر نوروزی مبحث داروهای ممنوعه را تشریح کرد

غلامرضا نوروزی

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، در پنل بدنسازی چهاردهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی، به تشریح فهرست ممنوعه در بدنسازی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، چهاردهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی و نمایشگاه تجهیزات و کالای پزشکی، از دیروز ۲۴ مهر ماه در تهران آغاز به کار کرد. در این کنگره که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، کارگاه‌ها و پنل‌های متعددی برای شرکت کنندگان و علاقه مندان ارائه می‌شود.  

 پنل بدنسازی، از پنل های پرطرفداری بود که در دو بخش صبح و عصر برگزار شد. در پنل نخست که ساعت ۸ صبح شروع به کار کرد، دکتر علیرضا بصام پور، مبحث آسیب‌های ستون فقرات در بدنسازی را تدریس کرد، دکتر کاوه باشتی مدرس آسیب‌های مینیسک زانو، دکتر رضا توکلی مدرس آسیب‌های شانه، دکتر مینیاتور سجادی مدرس آسیب‌های لیگامانی زانو و دکتر فرهاد غفاری مدرس آسیب‌های آرنج  بودند و دکتر فرشاد غزالیان ملاحظات بازتوانی ستون فقرات در بدنسازی را تشریح کرد.

در پنل بدنسازی عصر، پس از مبحث فهرست ممنوعه در بدنسازی که دکتر غلامرضا نوروزی تدریس آن را به عهده داشت، مصرف پروهورمون‌ها در بدنسازی توسط دکتر امید صالحیان به چالش کشیده شد و ملاحظات تغذیه توسط دکتر صادق هاشمی، مکمل‌های ورزشی رایج از سوی دکتر الیاس کوثری و بیماری‌های شایع در بدنسازی توسط دکتر سید محمد بنی جمال به بحث و بررسی گذاشته شد.

پس از یک وقفه کوتاه برای استراحت و پذیرایی، پنل بدنسازی با تدریس زمان بندی تمرینی در بدنسازی حرفه‌ای توسط دکتر مرتضی بهرامی نژاد از سر گرفته شد. دکتر ابوالفضل هاشم پور، آسیب‌های اسکلتی عضلانی در تمرینات با وزنه را تشریح کرد و آسیب‌های مچ پا از سوی دکتر بیژن ولی الهی تدریس شد. دکتر رشید حیدری مقدم به مبحث بیش تمرینی در بدنسازی پرداخت و دکتر لاله سامع با بررسی ملاحظات روانشناسی، پنل بدنسازی در بخش عصر را به پایان رساند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.