شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

پنل کوهنوردی چهاردهمین کنگره پزشکی ورزشی

تدریس دکتر جمالیان

چهاردهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی با هدف آگاهی‌رسانی و تشکیل کارگاه‌ها و پنل‌های مختلف آموزشی، پنجشنبه 25 مهر ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب ادامه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، چهاردهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی و نمایشگاه تجهیزات و کالای پزشکی، از روز 24 مهر ماه در تهران آغاز به کار کرد. در این کنگره سه روزه،   کارگاه‌ها و پنل‌های متعدد و مفیدی برای شرکت کنندگان و علاقه مندان ارائه می‌شود.

پنل کوهنوردی در سالن کنفرانس‌های کانون، امروز در دو بخش عصرگاهی برگزار شد. در بخش نخست این پنل، بررسی مبحث دیابت و کوهنوردی به عهده دکتر پریسا نجاتی، مبحث کوهنوردی در گروه‌های ویژه (بانوان و کودکان) به عهده دکتر هاله دادگستر و مبحث مشکلات بینایی، گوش، حلق و بینی در کوهنوردی به عهده دکتر کیوان خوشخو بود.

همچنین دکتر فریدون بیاتانی به بررسی بیماری ارتفاع پرداخت و دکتر حمید مساعدیان تمایل به مرگ در کوهنوردان در ارتفاع بالا را به بحث و بررسی گذاشت. در پایان این بخش نیز دکتر مهدی مستجاب الدعوه، جایگاه تمرینات ارتفاع در ورزشکاران را به طور مفصل توضیح داد.

دکتر سید علی جمالیان، ملاحظات بیماری های قلبی ریوی در ارتفاع را برای شرکت کنندگان تشریح کرد. درمان های نوین در یخ‌زدگی توسط دکتر مجید انصاری و تغذیه در کوهنوردی توسط  دکترهادی عطارد بررسی شد. مدیریت حوادث در کوهستان را نیز دکتر رضا سعیدی نیشابوری به چالش کشید.

 در پایان مبحث مه یخ‌زده و نقش آن در هیپوترمی کوهنوردی را مهندس هاشم‌نژاد بررسی کردند و مبحث آسیب‌های زانو در کوهنوردی توسط دکتر عطاالله مشیرآبادی تدریس شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.