دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

رونمایی از برنامه آموزشی جدید وادا؛

"ارزشهای ورزشی در هر کلاس"

برنامه آموزشی وادا

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) از ابزار جدید آموزشی خود تحت عنوان "ارزش های ورزشی در هر کلاس" رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این ابزار یک برنامه آموزشی متقابل درسی است که برای دانش آموزان ۸ تا ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.

"الیویه نیگلیدبیر کل وادا، گفت: از همه شرکای بین المللی که در اجرای این پروژه با ما همکاری کردند تشکر می کنیم توسعه این منبع جهانی برای شرکا و اعضای وادا(کشورهای عضو)، ارزش همکاری بین المللی را نشان می دهد. ما خوشحالیم که بسیاری از همکاران ما در آموزش مبتنی بر ارزش ها، سرمایه گذاری می کنند.

وی با بیان اینکه این مجموعه فرصتی را برای دولت و ورزش برای اجرای برنامه های آموزشی مبتنی بر ارزش ها فراهم می کند، ادامه داد: مشتاقانه منتظر هستیم تا اجرای این برنامه را در سراسر جهان مشاهده کنیم.

دبیرکل وادا گفت:هسته اصلی این ابزارآموزشی مجموعه ای از ۳۰ کارت فعالیت است که به عنوان برنامه های کامل درسی برای معلمان عمل

می کند. این فعالیت ها را می توان در کلاس یا در باشگاه ورزشی اجرا کرد و معلمان را در دستیابی به بسیاری از شرایط مختلف برنامه درسی پشتیبانی کرد. این فعالیت ها حتی برای یک کلاس درس جذاب و سرگرم کننده است و با موفقیت به کودکان کوچکتر و بزرگتر از گروه سنی هدف تحویل داده شده است.

به گفته دبیرکل وادا این ابزار، همچنین شامل یک راهنمای سریع و همراهی معلم است که به کسانی که به دنبال راهنمایی یا ایده های اضافی هستند، از نظر علمی کمک می کند.

آماندا هادسون، مدیر آموزش وادا وادا، نیز در این باره گفت:تحقیقات نشان داده اند که آموزش یک استراتژی اولیه در پیشگیری از دوپینگ در ورزش است. ما برای ارتقاء این برنامه جدید آموزشی تلاش خواهیم کرد زیرا ارزش های خوب از شهروندان خوب پشتیبانی می کند و شهروندان خوب می توانند ورزشکار بزرگی شود.

وادا، یونسکو، بنیاد آگیتوس(بنیاد آگیتوس، سازمان جهانی پیشرو در حال توسعه فعالیت های ورزشی برای افراد دارای اختلال به عنوان ابزاری برای تغییر زندگی آنان است)، شورای بین المللی علوم ورزشی و تربیت بدنی (ICSSPE)، کمیته بین المللی بازی منصفانه(IFPC) و بنیاد المپیک میراث فرهنگی (OFCH) برای تهیه این برنامه همکاری داشته اند ضمن اینکه این تحقیق براساس تحقیقات انجام شده توسط تیمی در ارتباط با انجمن بین المللی تربیت بدنی در آموزش عالی (AIESEP) انجام شده است.

برای دریافت فایل این برنامه آموزشی می توانید اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.