شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

افزایش ۱۰ میلیون دلاری کمک IOC به WADA

توماس باخ: عزم ما برای مبارزه با دوپینگ جدی است

توماس باخ

پنجمین کنفرانس جهانی مبارزه با دوپینگ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) با حضور مقامات عالیرتبه سیاسی و ورزشی دنیا در کاتوویس لهستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این کنفرانس همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس وادا و با حضور رئیس جمهور لهستان، رئیس کمیته بین المللی المپیک، مسئولان وادا و ۱۵۰۰ شرکت کننده از سراسر دنیا طی سه روز در لهستان برگزار شد.

"آندژی دودا"، رئیس جمهور لهستان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار داشت:"به لطف تلاش وادا جوانان بیشتر از دوپینگ دوری کنند. ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا اطمینان حاصل شود که ورزشکاران با صداقت هدایت می شوند، با وجدان روشن به اهداف خود می رسند و هرگز به دلیل آنچه انجام داده اند، سرافکنده نخواهند بود. "

افزایش کمک IOC به WADA

بر اساس این گزارش، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در این کنفرانس اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و رسالت وادا را انجام دهیم، از اینجا به ورزشکاران جهان و عموم مردم هشدار بدهیم که عزم ما برای مبارزه با دوپینگ جدی است.

توماس باخ با قدردانی از وادا و با بیان اینکه IOC  کمک های خود را برای مبارزه با دوپینگ تا ۱۰ میلیون دلار افزایش می دهد، توضیح داد:۵ میلیون دلار برای تأمین اعتبار ذخیره  و حفظ و نگهداری طولانی مدت (تا ۱۰ ساله) هزاران نمونه جمع آوری شده توسط سازمان های ضد دوپینگ در ادوار بازی های المپیک برای بررسی مجدد بعدی  و ۲.۵ میلیون دلار بودجه برای برنامه مشترک با  دولت های جهان برای تقویت بیشتر کار موفق اداره اطلاعات و تحقیقات وادا از جمله سرفصل های این کمک خواهد بود.

دنیا محافظ ورزش پاک

 همچنین ویتولد بانکا، وزیر ورزش لهستان و رئیس آتی وادا، در این نشست گفت:"ورزش پدیده زیبایی است که بدون توجه به دیدگاه های سیاسی، مذهبی، رنگ پوست یا سن وسال، ایده زیبایی برای متحد کردن مردم است. این ایده باید محافظت شود. ما باید جلوی فساد آن را بگیریم. ما باید همه تلاش خود را برای حفاظت از این پدیده انجام دهیم. "

 وی گفت: " کشورهای دنیا دنیا اگر ورزش پاک و سالم می خواهد باید برای مبارزه با دوپینگ در ورزش، حمایت مالی خود را افزایش دهند. وادا به شما و پشتیبانی شما احتیاج دارد، دقیقاً شما هم به وادااحتیاج دارید. "

تمرکز روی کد ۲۰۲۱

روز نخست این کنفرانس در حالی بر نظام نامه جهانی مبارزه با دوپینگ(کد ۲۰۲۱ وادا) که این کد ۷ نوامبر توسط هیات مدیره وادا تصویب شد و از اول ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی می شود. در این کنفرانس شرکت کنندگان پیشنهادها و توصیه های خود را درباره چگونگی تقویت قوانین جهانی مبارزه با دوپینگ ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.