یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

تشریح خدمات هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه

دکترقادری

در مصاحبه دکتر امید قادری، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، با خبر شبکه زاگرس کرمانشاه، انواع خدمات این هیأت در قبال ورزشکاران و جامعه ورزشی شرح گردید.

دکتر امید قادری رییس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در مصاحبه با خبر شبکه زاگرس ضمن اشاره به اینکه پزشکی ورزشی حامی ورزش قهرمانی وسلامت همگانی می باشد و بعنوان نهاد متولی سلامت ورزشکار به لزوم بهره ­مندی و استفاده از تمامی ظرفیت ­ها و امکانات موجود برای توسعه ورزش و نقش مؤثر و تأثیرگذار حوزه پزشکی ورزشی به عنوان بخشی از چرخه موفقیت ورزشکاران در بخش قهرمانی و سلامت همگانی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه پزشکی ورزشی کرمانشاه به عنوان پشتیبان اصلی سلامت ورزشکاران با ارائه خدمات مطلوب تشخیصی، درمانی، مشاوره ای­ و توانبخشی در کلینیک­ های تخصصی، خدمات آموزشی، پوشش پزشکی مسابقات، ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی، پرداخت به موقع هزینه ­های حق العلاج ناشی از حوادث ورزشی و حضور کادری مجرب، متعهد، کارآزموده و متخصص زمینه توسعه ورزش را در بخش پزشکی ورزشی ایجاد کرده و سهمی چشمگیر در موفقیت و سلامت عموم جامعه برعهده دارد.

در ادامه دکتر قادری به ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش را منوط به دارا بودن کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرده و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در فدراسیون، خوشبختانه با رویکرد تسهیل و تسریع در فرآیند صدور کارت و دسترسی کلیه مخاطبین، هیأت­ ها و باشگاه­ های ورزشی امکان دریافت کارت آنلاین از طریق سامانه  تحت وب ifsm.ir  فراهم شده و توصیه می ­شود عموم جامعه در قالب ورزش شهروندی و قهرمانی قبل از انجام هرگونه فعالیت ورزشی نسبت به دریافت کارت عضویت و گواهی سلامت اقدام نمایند.

این مقام مسئول در نهاد متولی سلامت ورزش استان اظهار داشت: ورزش به عنوان بزرگترین و سازنده ترین میدان تربیت زمینه کاهش آسیب­ های اجتماعی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ­های درمانی، اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سلامت مردم را در کنار توسعه ورزش قهرمانی به همراه دارد و تحقق این امر مهم نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه ­های اجرایی است، زیرا ورزش مقوله­ ای فراگیر است.

دکترقادری در ادامه به گزارشی از خدمات ارائه شده در هیأت پزشکی ورزشی را بیان کرد و گفت: همه روزه ورزشکاران سازمان یافته در واحدهای ارتوپدی، تغذیه ورزشی، روانشناسی، حرکات اصلاحی، پزشک ورزشی، پزشک عمومی و کلینیک تخصصی فیزیوتراپی پذیرش شده اند و خدمات مطلوب تشخیصی، مشاوره ­ای، درمانی و توانبخشی را دریافت نموده­ اند، که بطور میانگین روزانه 55 لغایت 60 نفر از خدمات فیزیوتراپی استفاده می نمایند.

وی تصریح کرد: در مرکز فیزیوتراپی این هیأت به بیشترین جامعه آماری از ورزشکاران از همگانی تا قهرمانی خدمات ارائه می ­شود. فضای مناسب و دارا بودن تجهیزات و امکانات به روز درمانی از ویژگی های بارز این مرکز با در نظر گرفتن فعالیت نیروهای آموزش دیده می باشد که در سطح کشور بی نظیر است.

دکتر قادری اظهارکرد: درمان و بازتوانی آسیب های ورزشکاران تحت پوشش در این کلینیک به سهولت انجام می گیرد و حضور کادر درمانی مجرب و آموزش دیده و بهره گیری از جدیدترین متدهای درمانی سبب رضایتمندی مراجعین از روند درمان و بازتوانی آسیب های ورزشی شده و در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت در خدمات به سطح آمادگی قبل از مصدومیت بازخواهند گشت.

در انتها نیز به برگزاری  آیین باشکوه تجلیل از هیأت ها و باشگاه های برتر در زمینه آماری در سال 97 در 23 آبان ماه اشاره نمودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.