شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

کرمانشاه بیش از ۶۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد

وحيد خسروي

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون عضویت ۶۰ هزار و ۷۷۳ ورزشکار در سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت شده است.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی فدراسیون پزشکی ورزشی و به نقل از فارس وحید خسروی ازثبت ۶۰ هزار و ۷۷۳ ورزشکار سازمان‌یافته در استان در قالب هیأت‌های ورزشی از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه اظهار داشت: هیأت فوتبال با مجموع ۱۱ هزار و ۱۶۸ ورزشکار سازمان یافته اول، ژیمناستیک با ۷ هزار و ۸۰۴ ورزشکار دوم و تکواندو با ۴ هزار و ۹۳۵ ورزشکار در جایگاه سوم  پر مخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی استان شناخته شده‌اند.

 وی ادامه داد در بخش بانوان ژیمناستیک با دارا بودن ۳ هزار ۹۶۲ ورزشکار، همگانی با ۲ هزار و ۳۸۱ و کاراته با ۲ هزار و ۳۳۵ ورزشکار در جایگاه های اول تا سوم پرمخاطب ترین رشته های ورزشی قرار دارند.

خسروی یادآورشد: در بین آقایان،  فوتبال با دارا بودن ۱۰ هزار و ۴۴۲ ورزشکار به‌عنوان پرمخاطب‌ترین،  کشتی با دارابودن ۴ هزار و ۳۲۶ و ژیمناستیک با دارا بودن ۳ هزار و ۸۴۲ ورزشکار به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را از آن خودکرده‌اند.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به سپری شدن فصل تابستان به‌عنوان زمان مناسب برای جذب استعدادهای ورزشی، این آمار می تواند معیارمناسبی برای ارزیابی فعالیت هیأت های ورزشی در جذب ورزشکاران باشد.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.