دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

در برنامه رادیویی ورزشی زنده موج حرکت صورت گرفت؛

تشریح عملکرد سال جاری هیأت پزشکی ورزشی قزوین

دکتر مدبر

دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در برنامه رادیویی موج حرکت عملکرد هشت ماه نخست سال ۹۸ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین  روز یکشنبه هفتم آذر ماه جاری در برنامه رادیویی زنده ورزشی «موج حرکت» ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری صدور بیمه ورزشی به صورت آنلاین صورت گرفته و علی رغم انتظارات، کاهش چندانی در آمار ساماندهی ورزشکاران  مشاهده نمی شود گفت: در هشت ماه نخست سال ۹۸ گفت: این آمار ۵۷ هزار و ۷۳ ورزشکار (۲۹ هزار و ۶۷۵ آقا و ۲۷ هزار و ۳۹۸ خانم) است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۵۸ هزار و ۷۷۲ نفر (۳۰ هزار و ۳۷۱ آقا و ۲۸ هزار و ۴۰۱ خانم) بوده است.

وی افزود: ۴۵۳ نفر (۳۳۳ آقا و ۱۲۰ خانم) غرامت مصدومیت ورزشی دریافت کرده  و ۳۶ نفر (۲۷ آقا و ۹ خانم) جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون معرفی شده اند.

دکتر مدبر گفت: ۲۷۴۳ جلسه فیزیوتراپی و ۷۸۲ جلسه لیزردرمانی به ۲۴۱ مصدوم ورزشی (۱۹۷ آقا و ۴۴ خانم) ارائه شده است. مساعدت در ارائه  ۱۴۷ جلسه فیزیوتراپی و ۶ جلسه لیزردرمانی رایگان در موارد خاص و با معرفی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به ۳۳ مصدوم ورزشی (۳۰ آقا و ۳ خانم) نیز از دیگر خدمات کمیته توانبخشی هیأت بوده است.

وی با اشاره به  برگزاری ۴ دوره ی آموزشی کمک های اولیه، ارزیابی قامت، آسیب های ورزشی و ماساژ ورزشی از برگزاری همایش بزرگ نقش ورزش در سلامت قلب و عروق با حضور ۴۰۰ نفر از ورزشکاران در هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود در مجموع ۵۱۷ نفر از خدمات دوره های آموزشی هیأت بهره مند شده اند.  

برگزاری ۳ کارگاه  مشاوره تغذیه گروهی و ۲۵۰ مشاوره انفرادی و ۵ کارگاه مشاوره روانشناسی ورزشی  گروهی  برای هیأتهای مختلف ورزشی،  ۴۰۰ مورد بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی استان و ۲۰۷۴ ساعت پوشش پزشکی مسابقات گوناگون ورزشی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در هشت ماه نخست سال جاری بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.