جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

هیات پزشکی ورزشی اصفهان برگزار کرد؛

گردهمایی آگاهی رسانی بیماری ALS

گرد همایی ای ال اس

گردهمایی آگاهی رسانی در مورد بیماری ALS و نوروپاتی با همکاری هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان و انجمن حمایت از بیماران ALS و نوروپاتی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه در آکادمی علوم ورزشی لوافان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، در این گردهمایی، بیماران و خانواده های ایشان، خیرین و پزشکان، متخصصین مغز و اعصاب، ماساژ درمانی، روانشناسی و تغذیه حضور داشتند.

در خلال این جلسه، ضمن معرفی ظرفیت ها و پتانسیل آکادمی علوم ورزشی لوافان جهت بیماران ALS و خدمات پزشکی ورزشی،توانبخشی،ماساژ،روانشناسی و تغذیه که در آکادمی می توان ارائه داد ، بر ظرفیت های ورزش درمانی آکادمی و هیات پزشکی تاکید شد.

همچنین مقرر شد از این به بعد بیماران نوروپاتی با معرفی نامه از انجمن ALS از خدمات ورزش درمانی آکادمی و هیات پزشکی ورزشی استفاده کنند.

در ادامه این گردهمایی متخصصین انجمن ALS و نوروپاتی با شنیدن مشکلات بیماران، به بیان نقطه نظرات پرداختند و درباره راهکارهای جدیدی که انجمن رویان برای کاهش علائم بیماری روی آن کار میکنند، اشاره کردند.

شایان ذکر است، بیماری ALS جزو بیماری های نورون حرکتی است که روی اندام های حرکتی تاثیر می گذارد، این بیماری فقط سلول های نورون حرکتی تحتانی را تحت تاثیر قرار می دهند، این سلول ها کنترل بخش بزرگی از فعالیت های بدن مانند حرکت دست و پا،بلع و حتی برخی از حرکت های سیستم تنفسی را به عهده دارند و این بیماری بر روی حواس و قدرت تفکر تاثیری نمی گذارد و به ندرت باعث احساس درد در بیمار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.