سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

دبیر ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی استان لرستان خبر داد

نداشتن مجوز فعالیت و قصور در اخذ کارت خدمات درمانی ورزشکاران ، در صدر تخلفات باشگاههای استان

لرستان

دبیر ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی استان در پایان بازدیدهای ثانویه ستاد نظارت ، نداشتن مجوز و قصور در دریافت کارت خدمات درمانی ورزشی ورزشکاران را عمده ترین تخلفات باشگاهها در این مرحله از بازدیدها عنوان کرد.

به گزارش دفتر لرستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دبیر ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی استان در گفتگو با سایت خبری هیات پزشکی ورزشی به تشریح  نتایج بازدیدهای ثانویه ستاد نظارت پرداخت.

کوروش سپهوند طی این گزارش تعداد باشگاههای بازدید شده را 172 مورد در سطح استان عنوان کرد و افزود این دوره از بازدیدها با همراهی مدیر بازرسی و مسئول امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده که از این تعداد 129 باشگاه تذکر شفاهی و کتبی دریافت کرده اند .وی مهمترین دلایل این تذکرات را نداشتن مجوز فعالیت باشگاه ، عدم تمدید مجوز، عرضه و فروش داروهای غیر مجاز ، نداشتن جعبه کمکهای اولیه ،استفاده از دستگاههای غیر ورزشی در محل باشگاه ، استعمال دخانیات و ... عنوان کرد.

دبیر ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی استاد در ادامه از صدورپیشنهاد پلمپ 12 باشگاه خبر داد و افزود : باشگاههای متخلف علیرغم تذکرات لازم طی بازدیدهای دور اول اقدام اصلاحی انجام نداده و همچنان موارد تخلف در این دور از بازدیدها مشاهده شد. وی عمده ترین علت پیشنهاد پلمپ این باشگاهها را فروش مکملها و داروهای غیر مجاز و نداشتن مجوز فعالیت عنوان کرد .

سپهوند در ادامه گزارشی از باشگاههای شایسته تقدیر ارائه کرد و آمار این باشگاهها را 7 مورد عنوان کرد و مهمترین دلایل این برتری را آمار بالای ورزشکاران سازمان یافته ، رعایت استانداردهای بهداشتی و سلامت، بکارگیری مربیان مجرب دارای صلاحیت حرفه ای ،فعالیت منطبق با رشته ورزشی مندرج در پروانه باشگاه و ... برشمرد.

دبیر ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی استان تامین سلامت جسمی و روانی ورزشکاران حاضر در باشگاههای ورزشی را مهمترین وظیفه ی ستاد نظارت عنوان کرد و خاطر نشان کرد  هیات پزشکی ورزشی استان آمادگی دریافت و پیگیری گزارشات تخلف باشگاهها را دارد و انتظار داریم مردم عزیز هم استانی به ویژه ورزشکاران ، موارد تخلف را به هیات پزشکی ورزشی اعلام نمایند تا برابر مقررات با تهدید کنندگان سلامت جامعه ی ورزش برخورد کند.

سپهوند در پایان از حمایت همه جانبه ی ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی  فدراسیون پزشکی ورزشی و همکاری مجدانه ی اداره کل ورزش و جوانان استان در بازدیدهای ستاد نظارت قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.