دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

دکتر دهنایی:

فعالیت و خدمات هیات پزشکی ورزشی زنجان سیر صعودی دارد

نشست خبری ریاست هیات زنجان

نشست هیات پزشکی ورزشی استان زنجان صبح امروز به منظور تشریح فعالیت‌های این هیأت برگزار شد

به گزارش دفتر زنجان، پایگاه خبری  تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رییس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان در این نشست اظهار کرد: هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان سالانه فعالیت‌های متعددی از جمله  کلاس‌های آموزشی وپیکر سنجی ومشاوره فردی وگروهی  را برگزار می‌کند، که یکی از مهمترین این فعالیت‌ها  ارائه خدمات فیزیوتراپی با خدمات بسیار مطلوب است.

دکتر دهنایی با اشاره به اینکه امروز استان زنجان از کمبود فیزیوتراپ رنج می‌برد، بیان کرد: با این حال سعی میکنیم خدمات در حد امکانات ارائه شود.

 وی با اشاره به افزایش ارائه خدمات از سوی هیأت پزشکی ورزشی در بخش بیمه ورزشی گفت: امسال آمار بیمه شدگان از ۴۴ هزار و ۳۴۶ نفر در سال قبل به ۴۶ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ فعالیتهای گسترده ای در کمیته های مختلف هیات آغاز شده و روز به روز در حال افزایش است.

دهنایی ادامه داد: برگزاری دوره های تئوری مربیگری، کارگاه آموزشی روانشناسی، کارگاه آموزشی مدیریت سلامت با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران و برگزاری کلاس‌های آموزشی روانشناسی از جمله اقدامات صورت گرفته است‌.

 رییس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی خبر داد و گفت: در صورتی که آموزش بالا رود شاهد کاهش آسیب های ورزشی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در کلینیک تخصصی هیأت پزشکی ورزشی بحث تخصصی مشاوره ارزیابی قامت ارائه می‌شود، بیان کرد: در بحث تغذیه نیز خدمات خوبی از سوی مشاور ارائه می‌شود که امسال این مشاوره‌ها به ۷۰ نفر افزایش یافته است.

دهنایی با اشاره به اینکه ارائه خدمات روانشناسی به بیش از ۸۰ نفر، پوشش پزشکی در ۲۰۰ مسابقه در قالب ۸۰ ساعت نیز از دیگر فعالیت‌های هیأت پزشکی ورزشی بوده است‌، تصریح کرد: انجام بازرسی از باشگاه‌های مختلف به تعداد ۴۹۱ مورد با ۶ پلمپی، ۳۷ اخطاریه پلمپ، سه مورد کشف داروهای غیرمجاز و کشف باشگاه‌های غیرمجاز نیز سه مورد بوده است.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: ارائه ۴۲ مورد تذکر کتبی و ۲۲ تعهد نیز از دیگر تخلفات کشف شده بوده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات هیأت پزشکی ورزشی مختص شهر زنجان نیست و به روستاها نیز اختصاص دارد، افزود: ما به دنبال پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان‌ها هستیم  ودر خصوص مشاوره ارزیابی اقدامات خوبی ارائه شده است.
 
رییس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم اداره کل ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط در بین عموم مردم است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در جامعه باید راهکاری برای این موضوع پیش‌بینی شود تا امنیت روانی خانواده‌ ها تامین شود.

عذرا واسعی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف با همکاری هیأت پزشکی ورزشی اشاره کردوگفت: ۱۹۵ باشگاه ورزشی در استان فعال است که تاکنون ۴۹۱ بازرسی از سوی کارشناسان  در این حوزه انجام شده است.

رییس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان زنجان از آغاز اجرای طرح سلامت در باشگاه‌ها خبر داد وافزود: ما به دنبال به حداقل رساندن مشکلات باشگاه‌ها هستیم تا با عملکرد خود خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ارائه تذکرات کتبی به تعداد ۴۲ مورد به خاطرحرکات موزون و فروش مکمل انجام شده است، ادامه داد: ما هیچگاه توزیع و فروش مکمل را در باشگاه ها مجاز نمی دانیم و با این موضوع به شدت برخورد می کنیم.

واسعی با اشاره به اینکه برای بازرسی به منطقه‌بندی باشگاه‌ها اقدام شده است، تصریح کرد: امروز سه باشگاه غیرمجاز داریم که باید به اخذ مجوز اقدام کنند.

 رییس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه ما به دنبال فعالیت مجاز باشگاه‌های ورزشی هستیم،گفت: از تخلفات ۶ باشگاه پلمپ شده طی سال‌جاری، عدم اخذ مجوز و همچنین حرکات موزون بوده است.

وی با بیان اینکه سه مورد از تخلفات مربوط به ارائه مکمل بوده که برخورد لازم صورت گرفته است، گفت: این موضوع به صفر نمی‌رسد ولی سعی میکنیم به حداقل ممکن برسانیم.

رییس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی با اشاره به تهیه منشور مورد نظر باشگاه‌ها بیان کرد: این موضوع برای ضابطه مند شدن فعالیت‌ها شکل گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.