چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

دکترعلی نژاد:

ایران در زمینه پزشکی ورزشی از بهترین های دنیاست

مهدی علی نژاد

سرپرست توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، جمهوری اسلامی ایران را از سرآمدان پزشکی ورزشی در دنیا توصیف کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر مهدی علی نژاد در همایش تجلیل از افتخارآفرینان ستادی، صاحبان کرسی‌های بین المللی و پیشکسوتان پزشکی ورزشی که صبح روز چهارشنبه ۴ دی ماه در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد، گفت: یکی از فدراسیون‌های بسیار پرکار و کلیدی در حوزه پزشکی و آنتی دوپینگ، مجموعه  پزشکی ورزشی است. کشور ما در این حوزه یکی از بهترین ها در دنیاست و باید قدر اساتیدی که در جامعه ایران سردمدار این حوزه هستند، بزرگان، پیشکسوتان و اندیشمندان این  حوزه را بدانیم.

 وی افزود:چند ماه بیشتر تا المپیک باقی نمانده است و این رویداد بزرگ، آوردگاهی است که ورزش ایران قدرت خود را در آن نشان خواهد داد. حتما در این مسیر، عزیزانی که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند - چه در فدراسیون پزشکی ورزشی و چه در فدراسیون‌های ورزشی که مربوط به این حوزه هستند- نقش ویژه‌ای دارند و باید پشتیبان ورزشکاران باشند.

 دکتر علی نژاد گفت: در روزهای گذشته موضوع آسیب دیدگی حسن یزدانی پیش آمد و یکی از اقدامات به هنگامی که فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیته پزشکی فدراسیون کشتی انجام داد، پشتیبانی به‌موقع و شایسته ای بود که از این ستاره نامدار به عمل آوردند و این نشان داد که پشتیبانی جدی‌ای برای ورزشکاران ما وجود دارد و بهترین خدماتی که می توان به آنها ارائه کرد، در کمترین زمان ممکن عملیاتی می شود. این مسیر را ادامه خواهیم داد تا به بهترین شکل در المپیک ظاهر شویم.

 دکتر علی نژاد افزود: خوشبختانه کسانی را داریم که در حوزه‌های بین المللی پزشکی هم صاحب منصب و صاحب کرسی هستند. آنها هم بسیار موثرند. هرچند ما باید در مجامع بین المللی، فدراسیون‌های ورزشی و در کمیته‌های پزشکی، در OCA ، IOC و در فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی حضور پررنگ تری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار یک پزشک، سمت معاونت ورزشی وزارت ورزش را عهده دار شده است و این فرصت خوبی است برای این که اقدامات بهتری در حوزه پزشکی ورزشی ایران انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.