چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

دکتر کیکاووس سعیدی:

فدراسیون پزشکی ورزشی دغدغه درمان ورزشکاران را برطرف کرده است

کیکاووس سعیدی

سرپرست دبیرکلی کمیته کمیته ملی المپیک تصریح کرد که فدراسیون پزشکی ورزشی دغدغه درمان قهرمانان و ورزشکاران سراسر کشور را برطرف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کیکاووس سعیدی در در همایش تجلیل از افتخارآفرینان ستادی، صاحبان کرسی‌های بین المللی و پیشکسوتان پزشکی ورزشی که صبح روز چهارشنبه ۴ دی ماه در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد،    گفت: اساتید حاضر بیش از هر شخص دیگر، آگاه و مطلع هستند به اهداف و چارچوب‌هایی که برای این فدراسیون تعریف شده است؛ اما چون بنده سال‌ها در بخش اجرایی استان‌ها و فدراسیون و ستاد سازمان کل تربیت بدنی مسئولیت داشتم، با بسیاری از این چهره‌ها و اهداف و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه آشنا هستم.

وی افزود: یکی از مسائلی که سال‌ها باعث خدمت به ورزشکاران ما شده است، بحث خدمات درمانی است که به ابتکار اساتید بزرگوار این فدراسیون انجام شد و این بخش به سرعت در کشور گسترش پیدا کرد و دغدغه ورزشکاران در مورد بیمه و پرداخت هزینه‌های درمانی به آنان برطرف شد و رضایت جامعه ورزشی را جلب کرد.

دکتر سعیدی ادامه داد: کلینیک‌های پزشکی ورزشی که در سراسرکشور ایجاد شد و امروز در استان ها کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی تاسیس شده است. در تهران هم خود فدراسیون پزشکی ورزشی کلینیک مجهزی ایجاد کرده است که ورزشکاران در رشته‌های مختلف توسط پزشکانی معالجه و درمان می شوند که خود متخصص و صاحب‌نظر در حوزه ورزش هستند، ورزش را به خوبی می‌شناسند و در حوزه تخصصی و فوق تخصصی خود، مهارت بسیاری دارند.

 وی با بیان اینکه از طرف کمیته ملی المپیک از تلاش‌های ارزشمند و مستمر پزشکان این حوزه قدردانی می کند، تصریح کرد:در آستانه بزرگ ترین رویداد جهان ورزش یعنی المپیک هستیم. کمتر از ۷ ماه به اعزام قهرمانان ملی به آوردگاه توکیو ۲۰۲۰ باقی نمانده و امیدواریم کاروان ورزشی کیفی و مقتدری روانه ژاپن کنیم. در وزارت ورزش، ستاد عالی بازی‌ها به ریاست دکتر سلطانی فر و با حضور دکتر صالحی امیری تشکیل می‌شود، جلسات مستمر و منظم، وضعیت قهرمانان، اردوها، فدراسیون‌ها و میزان آمادگی بررسی و رصد می شود. اخیرا هم دکتر علی نژاد و قبل از آن هم دکتر داورزنی تلاش های مستمری در این خصوص داشته و دارند.

دکتر سعیدی گفت: نقش برجسته حوزه پزشکی ورزشی نیز بر کسی پوشیده نیست. اکنون در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک مرکز مجهز پزشکی ورزشی داریم (که دکتر تقوی رئیس مرکز بودند و درحال حاضر سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک هستند). همچنین مرکز معاینات قلب، فیزیوتراپی و بخش‌های خدماتی دیگری که در این حوزه وجود دارد. امیدواریم مسئولان کمیته‌های پزشکی ورزشی فدراسیون‌ها که وظیفه مهمی در پیش دارند، به خصوص فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند و  کسب سهمیه کرده‌اند یا کسب سهمیه خواهند کرد، بتوانند برای ارتقاء آمادگی جسمانی و شرایط عمومی قهرمانان نقش آفرین باشند و در المپیک هم ان شاالله در خدمت عزیزانی که با  کاروان اعزام می‌شوند، باشیم.

سرپرست دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان از برگزار کنندگان این همایش و سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی قدردانی کرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.