یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

دکتر محمد رازی: پزشکی ورزشی ایران از بسیاری از کشورهای دنیا پیشرفته تر است

محمد رازی

نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ایران از نظر پزشکی ورزشی نه تنها کمبوی ندارد که از بسیاری از کشورهای دنیا پیشرفته تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمد رازی در همایش تجلیل از افتخارآفرینان ستادی، صاحبان کرسی‌های بین المللی و پیشکسوتان پزشکی ورزشی افزود: ایران یکی از کشورهایی است که در حوزه پزشکی ورزشی نسبت به بسیاری از کشورها کمبودی ندارد و به طور مثال در بخش درمان در سطح بالاتری هم هستیم. تنها در بعضی موارد از جمله لوازم فنی  با مشکلاتی مواجهیم که به داخل کشور مربوط نمی شود. به حمدالله جامعه ورزشی با ما و در کنار ماست و فدراسیون پزشکی ورزشی و پزشکان ورزشی کشور، همیشه حامی و پشتیبان ورزشکاران هستند.

وی با اشاره به سابقه همکاری خود با فدراسیون پزشکی ورزشی  از سال ۱۳۶۸ خاطر نشان کرد: در تمام این سال هایی که در فدراسیون پزشکی ورزشی هستم، فدراسیون همیشه در حال پیشرفت بوده است. در یک دوره   بخش خدمات درمانی راه اندازی شد و تحول عظیمی در بیمه ورزشکاران به وجود آمد و این پیشرفت چشمگیر وقابل تقدیر بود. سازمان تربیت بدنی وقت نیز در آن مقطع حمایتش را از ما دریغ نکردند.

دکتر رازی ادامه داد:در دوره‌ای هم پزشکی ورزشی در راس آموزش پزشکی کشور بود. الان هم هست، شاید در راس نباشد، اما هست. گله‌ای هم نداریم. چرا که با تلاش نیروهایی که در پزشکی ورزشی بودند ما تخصص پزشکی ورزشی را در کشور دائر کردیم و حجم زیادی از بار آموزش پزشکی ورزشی به عهده دانشگاه ها گذاشته شد و الحمدلله شاهدیم سه دانشگاه درتهران و یک دانشگاه در مازندران در حال پرورش پزشکان ورزشی هستند.

رئیس پیشین فدراسیون اسیایی پزشکی ورزشی ادامه داد: یکی از کارهای مهم فدراسیون پزشکی ورزشی آموزش عمومی پزشکی ورزشی به‌ویژه به ورزشکاران و به مربیان است. همکاری بین جامعه ورزش و پزشکی ورزشی باید مستحکم‌تر شود و به دنبال آموزش پزشکی ورزشی به مربیان، سرمربیان و ورزشکاران هستیم.

دکتر رازی در ادامه تشریح توفیقات فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد:فدراسیون در دوره ای هم به شایستگی تجهیز شد، اما اکنون کشورهای اطراف پیشرفت کردند و متاسفانه از نظر پزشکی ورزشی، امکاناتی که برخی کشورهای همسایه و کشورهای شرق آسیا دارند، ما نداریم. باید برنامه ریزی جامعی در این رابطه انجام شود. کمیته‌های مختلف فدراسیون خیلی خوب کار کردند و یکی از بهترین سیستم‌های درمان ورزشکار در آسیا را کشور ما دارد؛ درمان عالی و ارزان.

وی ادامه داد:از جمله افتخارات فدراسیون، فعالیت چشمگیر بانوان این مجموعه بود که از همان  سال های ابتدایی در ورزش زنان فعالیت داشتند و در حقیقت آموزش پزشکی ورزشی از بانوان آغاز شد و بعد به فدراسیون پزشکی آمد. بانوان عزیز به فدراسیون آمدند و آموزش را گسترش دادند و به دانشگاه آموزش دادند، به وزارت بهداشت تزریق کردند و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که پزشکی ورزشی داریم.

دکتر رازی این گونه سخنان خود را به پایان رساند: به امید فرا رسیدن دوران شکوفایی والای پزشکی ورزشی ایران.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.