یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

دکتر پورسعید:

علیرضا کریمی می تواند پس از سه ماه تمریناتش را آغاز کند

مهرشاد پورسعید

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی از آغاز پروسه درمان علیرضا کریمی ملی پوش کشتی آزاد به منظور حضور این کشتی گیر در المپیک 2020 توکیو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل پزشکی ورزشی ایران و روابط عمومی فدراسیون کشتی، دکترمهرشاد پورسعید گفت: برای روش درمان مصدومیت پای  علیرضاکریمی باید تصمیم می گرفتیم و در معایناتی که صورت گرفته بود شک بر این بود که رباط صلیبی قدامی وی پاره است، اما MRI اول پارگی کامل را نشان نمی داد و درMRI مجدد که از پای کریمی گرفته شد، این موضوع به اثبات رسید.

وی گفت: در این مورد جلسه ای  با حضور غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد، دکتر سهراب  کیهانی متخصص ارتوپدی، دکتر مرتضی بهرامی نژاد پزشک و بدنساز تیم ملی کشتی آزاد و بنده در بیمارستان آرمان برگزار شد.

دکتر پورسعید تصریح کرد: 2 راه پیش رو داشتیم، یک انجام عمل جراحی که باعث می شد که در نهایت کشتی گرفتن برای کریمی در المپیک غیر ممکن باشد و راه حل دوم درمان غیر تهاجمی بود که در این مورد نیز 2 راه را پیش رو داشتیم، یک اینکه که صبر کنیم و بدنسازی انجام دهیم و راه دوم اینکه ایجاد القای ترمیم (PRP) را به همراه بدنسازی و تقویت عضلات و تقویت تعادل انجام دهیم، که راه دوم را برگزیدیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی ادامه داد: نظر دکتر کیهانی این بود که بهتر اس از روش PRP استفاده کنیم، تا علیرضا کریمی بتواند به تمرینات خود ادامه داده و شانس حضور در المپیک را از دست ندهد. به همین منظور علیرضا کریمی در بیمارستان طالقانی prp   شد و قرار است انجام تمرینات تعادلی و قدرتی که باعث افزایش عملکرد او می شود توسط دکتر بهرامی نژاد پیگیری شود و این کار 3 ماه طول خواهد کشید و پس از آن علیرضا کریمی می تواند به تمرینات خود ادامه دهد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت درمان قطعی چنین مصدومیت هایی جراحی است اما با توجه به اینکه شانس حضور کریمی در المپیک مطرح بود، تیم پزشکی روش دوم را انتخاب کرد و امیدوارم شاهد مصدومیتی برای کشتی گیران کشورمان به خصوص در آستانه حضور در المپیک نباشیم و حادثه ی جدیدی رخ ندهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.