پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

راه اندازی مرکز پزشکی ورزشی در محل برگزاری رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی

تختی

مرکز پزشکی ورزشی کرمانشاه به منظور ارائه خدمات به ورزشکاران داخلی و خارجی در محل برگزاری رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی 17 دی ماه راه اندازی می شود.

دکتر امید قادری رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه ضمن اعلام این خبر به آمادگی کامل کادر پزشکی، پزشکیاری و تیم توانبخشی برای ارائه خدمات پزشکی ورزشی به شرکت کنندگان در این رقابتها اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در کمیته پزشکی جام تختی، پیش بینی امکانات لازم جهت ارائه خدمات به ورزشکاران با حضور 4 پزشک ورزشی، 8 پزشکیار و 4 تکنسین فوریتهای پزشکی انجام شده و تمهیدات لازم نیز برای اعزام فوری به مصدومین حتمالی به مراکز درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اندیشیده شده است.

رئیس کمیته پزشکی جام جهان پهلوان تختی از برگزاری نشست های هماهنگی جهت پیش بینی آسیب های احتمالی و ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران خبر داد و خاطرنشان ساخت: کلیه ورزشکاران از زمان پذیرش در محل اسکان تا پایان رقابت ها می توانند از خدمات پزشکی ورزشی و مشاوره ای بهره مند شوند.

 دکتر قادری پوشش مطلوب این رویداد بین المللی و تأمین سلامت ورزشکاران را هدف اصلی کمیته پزشکی ذکر کرد و بیان داشت: بر این اساس پیش بینی اقدامات لازم برای  نحوه ارائه خدمات درمانی و مشاوره­ای به ورزشکاران شرکت­ کننده و درمان آسیب­های احتمالی بر اساس ماهیت این رشته ورزشی انجام و هماهنگی­های لازم برای تیم­های پزشکی در راستای پیشگیری اولیه از وقوع آسیب­ها، درمان به موقع آسیب­های ورزشی و فوریت­های پزشکی، ارجاع به موقع به مراکز درمانی مشخص شده انجام گرفته است.

رئیس کمیته پزشکی رقابت های  بین المللی کشتی آزاد جام تختی افزود: همزمان مرکز آنتی دوپینگ نیز با آمادگی کامل  جهت همکاری با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در روز 17 دی ماه شروع به فعالیت خواهد نمود.

وی ادامه داد: پوشش پزشکی مسابقات ورزشی با رویکرد حفظ سلامت ورزشکاران و استاندارد سازی خدمات در رقابتهای ورزشی اهمیت ویژه ای دارد و بر این اساس به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی پزشکان و پزشکیاران همواره کلاس های بازآموزی در هیأت پزشکی ورزشی برگزار می شود.

دکتر قادری با اشاره به راه‌اندازی مرکز پزشکی ورزشی در محل برگزاری مسابقات جام تختی گفت: حضور کادر پزشکی به منظور تشخیص زمان طلایی آسیب‌دیدگی ورزشکاران بسیار موثر و این آمادگی ایجاد شده است.

وی با اشاره به استقرار دو دستگاه آمبولانس در محل برگزاری مسابقات بین‌المللی جام تختی افزود: بیمارستان امام رضا(ع) در مدت برگزاری مسابقات آماده پذیرش مصدومان احتمالی است که انتظار می‌رود با ارائه این خدمات امکان تأمین سطح سلامت ورزشکاران به شیوه ای مطلوب فراهم شود.

قادری در خاتمه با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی کمیته پزشکی مسابقات با حضور مسوولین اجرایی و فنی این رقابتها اظهار داشت: اعضای ستاد پزشکی با پیش بینی لازم در خصوص احتمال آسیب های ورزشی بر این اساس در مرکز پزشکی ورزشی کلیه شرایط لازم برای حفظ سلامت ورزشکاران از جمله استقرار تیم پزشکی، امکانات ویژه پزشکی و دارویی، سخت افزاری ،آمبولانس Mobile ICU  و کادری مجرب متشکل از پزشکان و پزشکیاران آموزش دیده  مهیا شده  و در طول برگزاری رقابتها در محل برگزاری و اسکان به ورزشکاران خدمات مطلوب درمانی ارائه خواهند نمود.

گفتنی است رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی از 18 الی 20 دی ماه به میزبانی کرمانشاه و در سالن شش هزار نفری امام (ره) برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.